Gratis lees- en doeboeken voor kinderen in zomer
- 30 jun 2022 @ 11:01
- Ryan Baij
Bol.com bollebozen bieden duizenden Letterpretpakketten aan onder kinderen met minder kansen. Ze doen dit samen met het Jeugdeducatiefonds en Stichting VoorleesExpress, die de pakketten uitdelen op basisscholen in Nederland.
De paketten zouden moeten gaan gezinnen die zelf niet de middelen hebben om boeken aan te schaffen. ‘Het leesniveau van kinderen kan tijdens de zomervakantie flink achteruitgaan,’ vertelt Aicha Fachtala, directeur van de Utrechtse basisschool Al Hambra. ‘We zien dit veel gebeuren bij kinderen die thuis niet genoeg middelen en ondersteuning hebben om te blijven lezen. Terwijl het belang van goede leesvaardigheid van onschatbare waarde is: kinderen verkennen hierdoor de wereld om zich heen, beleven plezier, vergroten hun woordenschat en hebben toegang tot de overige vakken op school. Met het Letterpretpakket vol verhalen en puzzels is een kind onbewust bezig met taal, waardoor het leesniveau beter op peil blijft. Het is dan ook ontzettend waardevol dat bol.com bollebozen de pakketten beschikbaar maakt.’
Annet Scheermeijer, director Boeken van bol.com vult aan: ‘Bol.com begon in 1999 als online boekwinkel, dus boeken vormen nog altijd het hart van ons bedrijf, en het plezier in lezen willen we vanaf jonge leeftijd op kinderen overbrengen. Met ons initiatief bol.com bollebozen willen we bijdragen aan gelijke kansen voor kinderen in Nederland en België. Dat doen we samen met bol.com-collega’s, partners en maatschappelijke organisaties. Dat vinden we heel waardevol, want lezen is niet alleen leuk, het is ook enorm belangrijk voor de ontwikkeling. Door spelenderwijs met taal bezig te zijn, presteren kinderen beter op school en maken ze in de toekomst meer kans op de baan van hun dromen.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus...
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi voorbeeld van een goede...
- 'Feyenoord is een prachtig merk met een gigantisch bereik'
- [branded content] Versterk met PostLab de inzet van je mediamix
- Nieuwe campagne Saxo focust op prijsstelling
- Kantar: leidraad voor merkgroei
Laatste Nieuws
- Merkstrateeg Michel van Velde deelt... 16-05-2024
- 'Ons onderbewuste verraadt wat we... 16-05-2024
- Efteling opnieuw Klantvriendelijkste... 15-05-2024
- 'Feyenoord is een prachtig merk met... 15-05-2024
- Kantar: leidraad voor merkgroei14-05-2024
- Tim Zuidgeest van Unravel: 'Budget... 14-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing