SNS, Zeeman en Hornbach genomineerd voor Nima Marketing Company of the Year Award

SNS, Zeeman en Hornbach genomineerd voor Nima Marketing Company of the Year Award
  • B2b
  • 6 mei 2024 @ 07:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • AwardsMarketing

De negen kanshebbers voor de titel Nima Marketing Company of the Year zijn bekend. De vakprijzen worden op 13 juni 2024 tijdens de 8e editie van Nima Marketing Day uitgereikt in de categorieën Small, Medium en Large. In de hoofdcategorie (voor bedrijven die een jaaromzet hebben van meer dan € 75 miljoen) zijn SNS, Zeeman en Hornbach genomineerd. De NIMA Company of the Year Award heeft altijd betrekking op het vorig kalenderjaar en wordt toegekend door een vakjury op voorspraak van de Nima-leden.

In de categorie Medium prijken ook een aantal aansprekende marketingbedrijven: Processionals, het Van Gogh Museum en De Koffiejongens vormen daar samen ‘de laatste drie’. In de categorie van de kleinere bedrijven en start-ups met een jaaromzet tot 7 miljoen zijn Oma’s Soep, SeniorWeb en Soof Drinks genomineerd. Alle genomineerden zullen op de aanstaande Nima Marketing Day ook te zien zijn met een presentatie van hun bedrijfscase. De bekendmaking en uitreiking zal plaatsvinden tijdens de plenaire sessies van NMD, waarbij op dat moment ruim 1200 collega-marketeers aanwezig zullen zijn. Winnaars van de Nima Marketingprijzen over 2022 waren vorig jaar Bever, DVJ Insights en WasteCraft.

Vaandeldragers Nederlandse marketingpraktijk
De Nima Marketingprijzen worden al enige decennia uitgereikt aan echte vaandeldragers van de Nederlandse marketingpraktijk en werden eerder gewonnen door bedrijven als Hunkemöller, De Bijenkorf, Bol.com, G-Star en VodafoneZiggo. Opmerkelijk is ook dat bedrijven die ooit wonnen in de categorie Small later vaak doorgroeiden tot grote en bekende namen in het Nederlands bedrijfsleven. Zo wonnen Swappfiets (2018), Too Good To Go (2020), Vandebron (2016) en zelfs e-tailer Picnic (2017) die prijs ooit.
Als beroepsvereniging voor professionals in marketing wil Nima met de jaarprijzen het werk belonen van het hele marketingteam, inclusief zijn bureaus, en inclusief het hele bedrijf/merk dat bijgedragen heeft aan het commercieel succes. De Nima-prijs is dé enige echte marketingprijs van Nederland, waarbij niet alleen naar marketingcommunicatie wordt gekeken, maar naar de gehele marketingprestatie. Want marketing is teamwork en als álles eens goed uitpakt, ál het getoonde lef de goede kant opvalt en als álle sterren eens een keer goed staan, is dat een prestatie die ver voorbij het niveau van een mooie reclamefilm of slimme online strategie reikt.
Juryvoorzitter in de categorie Large en voorzitter van de vakjury is Jan Willem Koch van Hallmark, juryvoorzitter van Medium is Nicole van Gorp van Cono Kaasmakers, juryvoorzitter in de categorie Small is Yvette Nieboer van Madurodam.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken