Nederland 13 keer op shortlist Film Lions

  • Bureaus
  • 21 jun 2014 @ 13:26
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesReclameCannesAward

Cannes maakt zich op voor de laatste prijsuitreiking op zaterdagavond. In de aanloop naar die climax zijn de laatste shortlists bekendgemaakt. Nederland staat dertien keer op de shortlist voor de Film Lions. In de andere categorieën is de Nederlandse oogst wat mager.

Bij de Film Lions zijn meerdere Nederlandse bureaus tweemaal genomineerd: TBWA\Neboko (judokampioen van Campina, parachute van McDonald’s), Ogilvy & Mather (Dela), Wieden+Kennedy (Heineken’s Odyssey) en 72andSunny (Samsung).

Vier reclamebureaus staan één keer op de film-shortlist: Doom & Dickson (War Child), 180 Amsterdam (Sony Playstation), DDB & Tribal (Centraal Beheer) en Lemz (Sweetie). Ook de nominatie van ITN Productions Londen voor de All-Lego Ad Break van Warner Bros heeft een Nederlands tintje: Bricksports uit Leeuwarden verzorgde de Lego-animaties.

Bij de Integrated Lions scoorde Nederland één nominatie: BVH haalde de shortlist met de Amnesty-campagne ‘Do Not Frighten President Putin’. Prominente nominaties in deze categorie zijn The Scarecrow (Chipotle, CAA), Live Test Series (Volvo, Forsman & Bodenfors), Grand Prix-winnaar Happy ID (McCann Lima) en Axe Apollo Space Academy (Unilever, BBH London).

Voor de Titanium Lions haalde geen Nederlands bureau de shortlist. Kanshebbers in deze categorie zijn Epic Split (Volvo, Forsman & Bodenfors), 24 Hours Of Happy (Universal, Iconoclast) en wellicht Sony’s ‘Bob Dylan Like A Rolling Stone’ (Interlude).

Bij Branded Content & Entertainment haalde Nederland drie keer de shortlist: eenmaal in de categorie Non-Ficion Online (Sweetie van Lemz), tweemaal in de categorie Fiction TV & Broadcast: Heineken’s The Odyssey (Wieden+Kennedy Amsterdam) en Absolut Nextframe (Sid Lee).

In de categorieën Film Craft en Innovation staat Nederland niet op de shortlist.

Update (23:00): BEKIJK HIER de winnaars van de slotavond!

Zie ook het complete overzicht van Nederlandse nominaties.  



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken