Patrick Scissons is mondiale Chief Creative Officer bij KBS

Patrick Scissons is mondiale Chief Creative Officer bij KBS
  • Bureaus
  • 15 jun 2016 @ 13:32
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameStrategiePersonaliaCreatie

Patrick Scissons is de nieuwe internationale Chief Creative Officer van reclame-concern KBS. Zijn opdracht is om van het kantoor in New York een 'global creative powerhouse' te maken binnen het netwerk. Ook moet hij creatief leiderschap activeren in Canada, Engeland en China. Scissons opereert vanuit New York en werkt samen met CEO Guy Hayward.

'Patrick was onze direct en unanieme keuze', zegt Hayward. 'As a tech entrepreneur he loves the possibilities that technology provides creatives, what he has done in transforming Grey's creative output is enviable and he has experience working nationally and internationally. On top of that, he appreciates the variety of skills and personalities that make up the KBS leadership team.'

Scissons stapt over van Grey Canada waar hij eveneens werkzaam was als Chief Creative Officer. Hij werkte er voor merken als Volvo, Procter & Gamble, Diageo, Brown-Forman, GlaxoSmithKline, Post Foods en 'Moms Demand Action for Gun Sense in America'. Scissons maakte deel uit van Grey’s Global Creative Council, waar toenmalig mondiaal CCO Tor Myhren hem in 2012 bij betrok. 

'Grocery not Guns'

Over zijn nieuwe werkgever zegt Scissons: 'KBS’ current momentum and thoroughly modern approach to marketing really spoke to me. They have incredible breadth of capabilities, a deep bench of talent, and a vibrant entrepreneurial culture. It’s a great formula with the potential to do game-changing stuff in our industry and I’m really excited to be joining Guy and his team.'

Scissons stond aan de wieg van de branding en lancering van 'Moms Demand Action for Gun Sense in America', een belangenorganisatie die eind 2012 werd opgericht na de bloedige schietpartij in Newtown. Naast een sterkere stem voor de tegenstanders van de wapenlobby won de campagne 'Grocery not Guns' dit jaar de Noord-Amerikaanse Grand Effie. Ander belangrijk werk is onder meer de 'Sleepwise'-app van Breathe Right en 'Milk Carton 2.0', een sociaal netwerk dat helpt om vermiste kinderen terug te vinden.

Voordat hij bij Grey begon, had Scissons een eigen digitaal bureau, Birthplace. WPP kocht dat bedrijf in 2011. Eerder had hij leidinggevende functies bij BBDO en Saatchi & Saatchi. Afgelopen jaar was Scissons jurylid in Cannes. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken