BBC kiest Mediaxplain voor aftrap nieuw seizoen Sherlock
- Bureaus
- 30 dec 2016 @ 09:07
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Social mediaTelevisieBioscoop
- 30 dec 2016 @ 09:07
- Redactie Bureaus
Het Britse BBC heeft mediabureau Mediaxplain voor haar media-activiteiten gekozen. Na een bureau-oriëntatie bood Mediaxplain de beste strategische oplossing voor de communicatie-uitdagingen van BBC Worldwide. De Engelse zendergroep is op de Nederlandse markt actief via de zender BBC First.
De zender, die voor Ziggo-abonnees te vinden is op kanaal 22 en voor KPN-kijkers op 25, biedt eersteklas origineel Brits drama met Nederlandse ondertiteling. De samenwerking tussen BBC Worldwide en Mediaxplain start met een multimediale campagne rondom de première van het vierde seizoen van de hitserie Sherlock. Doel van de campagne is om het Nederlandse publiek te informeren over de komst van de nieuwe serie en hen op de premièredatum (1 januari om 21:30 uur) te laten afstemmen op BBC First.
Sherlock op BBC First
Het vierde seizoen van de hitserie Sherlock, met Benedict Cumberbatch en Martin Freeman in de hoofdrollen, is exclusief met Nederlandse ondertiteling te zien op BBC First. De serie bestaat uit drie afleveringen die op de zondagen 1, 8 en 15 januari op de zender te zien zijn. Om het Nederlandse publiek te informeren over deze bijzondere uitzendingen heeft Mediaxplain voor BBC First een sterk visuele campagne ontwikkeld.
Deze campagne steunt op vier pilaren: allereerst een sterke outdoor-inzet met de inzet van billboards, digitale abri’s en een take-over van de Ziggo Dome. Daarnaast zijn kwalitatieve contacten met het publiek gerealiseerd door de inzet van bioscoopreclame tijdens de Kerstvakantie rondom aan Sherlock verwante films. Sterk op video en premium display leunende inzet op relevante tv-sites en apps vormt de niet te missen digitale basis in de campagne. Deze wordt tot slot versterkt via social media waar dag na dag meer bekend gemaakt wordt over de serie. Deze content wordt actief gepushed onder de specifieke doelgroep in Nederland.
Naast de media-inzet is Mediaxplain ook verantwoordelijk voor alle (trans)creatie van de Sherlock campagne.
Credits
Mediastrategie: Christiaan van Betuw | Account & strategie: Tjitske Maathuis | Digital media planning & buying: Lotte Janssen | Social media planning & buying: Thies van Zadelhoff | Campaign (trans)creation: Martijn de Vrieze.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Cannes Lions benoemt Unilever tot... 13-05-2024
- Start campagne 'iDeal wordt nog wat... 13-05-2024
- Lemon laat koala kinderen roepen 10-05-2024
- De marketingtransfers van week 19,... 10-05-2024
- Dutch Creativity Awards 2024: 100... 09-05-2024
- Nieuwe campagne Eurojackpot focust... 08-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing