Nieuwe Ikea-commercial zet in op duurzaamheid
- Bureaus
- 2 jan 2017 @ 10:31
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MVOCommercialsMaatschappijCampagnes
- 2 jan 2017 @ 10:31
- Redactie Bureaus
Duurzaamheid betekent zuinig zijn op elkaar en op de wereld. Daarom gaat Ikea vol voor duurzaam. In de nieuwe tv-commercial, die vanaf vandaag te zien is, vertelt Lisen Wirén, manager Duurzaamheid bij IKEA, hoe het woonwarenhuis dit aanpakt.
Ikea wil in 2020 volledig energieneutraal zijn en uitsluitend gebruik maken van zonne- en windenergie. Ook wil het bedrijf mensen helpen een duurzamer leven thuis te leiden met slimme lifehacks. Bijvoorbeeld het vervangen van gloeilampen door led-verlichting, een waterbesparende kraan of simpele oplossingen voor het scheiden en recyclen van afval.
'Duurzaamheid is belangrijker dan ooit', vertelt Lisen Wirén. 'Het zit zo in de genen van Ikea en dat willen we graag aan iedereen laten weten. We zijn dagelijks op zoek naar innovatieve oplossingen om bijvoorbeeld water en energie te besparen en verspilling tegen te gaan. Dat doen we door zelf zonne- en windenergie op te wekken. Maar ook door restafval te recyclen tot nieuwe producten, zoals de Kungsbacka-keukendeuren. We hebben in onze winkels heel veel producten om een duurzamer leven thuis mogelijk te maken. We zijn ervan overtuigd dat we samen echt verschil kunnen maken.'
'Aandacht maakt alles mooier'
De nieuwe campagne binnen de merkpositionering ‘Aandacht maakt alles mooier’ staat in het teken van duurzaamheid, één van de vijf pijlers van het Democratic Design principe van Ikea. Deze manier van ontwerpen, waardoor ieder product de juiste balans tussen vorm, functie, kwaliteit, duurzaamheid en een betaalbare prijs heeft, hanteert het woonwarenhuis al sinds 1976. Sinds september 2015 vertelt Ikea actief het verhaal over Democratic Design. Zo gaf eerder dit jaar Hoofd Design Marcus Engman uitleg over betaalbare kwaliteit en vertelde productontwikkelaar Jerry over Democratic Design aan de hand van de Nockeby-bank.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Start campagne 'iDeal wordt nog wat... 13-05-2024
- Lemon laat koala kinderen roepen 10-05-2024
- De marketingtransfers van week 19,... 10-05-2024
- Dutch Creativity Awards 2024: 100... 09-05-2024
- Nieuwe campagne Eurojackpot focust... 08-05-2024
- Echte verhalen in campagne Sanquin... 08-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing