Monsterboard overvalt publiek met OOH-actie

Monsterboard overvalt publiek met OOH-actie
  • Bureaus
  • 12 sep 2018 @ 22:37
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameMerkenCampagnesOutdoorActivatie

Monsterboard start deze week op vier locaties in Nederland een nieuwe interactieve campagne waarin voorbijgangers de hoofdrol spelen. Ze worden achtervolgd door het paarse monster van de vacaturesite.

Mensen op straat zijn te zien op een groot scherm, waarop ze gevolgd worden door het grote paarse Monster met een tekstballon in zijn handen. In deze ballonnen zijn gedachten en twijfels te lezen die werkende mensen in Nederland regelmatig hebben. Met deze nieuwe vorm van interactief campagne voeren wil het recruitment-platform millennials laten zien wat Monsterboard ze te bieden heeft. 

Merkcampagne voor millennials

De campagne is onderdeel van de in 2016 gelanceerde merkcampagne gericht op millennials (18 t/m 35 jaar oud). Monsterboard wil werkend Nederland, dat over een paar jaar voor meer dan de helft uit millennials bestaat, helpen om de baan te vinden die zij verdienen.

Met de nieuwe digitale OOH-campagne laat Monsterboard aan deze doelgroep zien dat de vacaturesite een goede partner is in het vinden van een nieuwe baan, maar ook in het bieden van carrièreadvies. Zo zijn er in de tekstballonnen vragen te lezen als ‘Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging, wat nu?’, ‘Tijd voor een nieuwe baan! Waar begin ik?’ en ‘Wat moet ik nou precies op mijn cv zetten?’

Mobiele sollicitatie-app

Sander de Bruijn, marketingdirecteur van Monsterboard: 'Millennials twijfelen vaak aan de keuzes die ze moeten maken in het leven. Wij willen ze een steuntje in de rug bieden door niet alleen de juiste banen aan te bieden maar ook advies te geven op carrièregebied. Daarnaast spelen we ook goed in op de behoeftes die deze generatie heeft bij het solliciteren. Zo hebben we een mobiele sollicitatie-app die op basis van vaardigheden en voorkeuren banen toont die passen bij de werkzoekende.'

De campagne loopt van 10 tot en met 16 september. Tijdens deze week worden er naast de vier interactieve schermen ook dertien schermen op elf verschillende locaties ingezet die de commercial van Monsterboard tonen. In deze video, die begin 2018 gelanceerd werd, is te zien hoe het grote paarse Monster talenten letterlijk wegpakt van hun werkplek om ze vervolgens in zijn klauwen mee te nemen om ze te plaatsen op de werkplek die zij verdienen.

Naast de digital out of home campagne op verschillende locaties in Nederland is Monsterboard deze maand ook te zien en te horen via digitale banners, online video en radio.Het concept en de creatie van de interactieve campagne is verzorgd door Ngage Media. De tv-spot werd bedacht en geproduceerd door KBS New York. 

Vanaf deze week start Monsterboard op vier locaties in Nederland met een nieuwe interactieve campagne waarin voorbijgangers de hoofdrol spelen.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken