Jupiler en TCC winnen twee Belgische Effies

  • Bureaus
  • 26 sep 2019 @ 07:38
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • AwardsVoetbalActivatie

The Communication Company uit Breda heeft op woensdag 25 september twee Belgische Effies voor Jupiler in de wacht gesleept tijdens de Effie-uitreiking in Brussel. Een zilveren voor de 'We are Belgium'-campagne en een bronzen voor de introductie van Jupiler 0.0.

De 'We are Belgium'-case kenmerkte zich niet alleen door verkoop van Belgium-bier tijdens het WK (+9,9%), maar vooral ook door de brandawareness en het feit dat Jupiler alle Belgen verenigd heeft tijdens de meest impactvolle WK-campagne ooit gemaakt in België. Merken hebben vaker hun naam veranderd, maar deze campagne heeft de mindset van het hele land veranderd door zelf het goede voorbeeld te geven en vol overtuiging all-in te gaan, aldus de Effie-jury.

TCC uit Breda sleept 2 Belgische Effies in de wacht voor campagnes voor Jupiler

Introductie van Jupiler 0.0

Het introduceren van Jupiler 0.0 in een land waar ze nooit zo fan zijn geweest van alcoholvrij bier, is een succes gebleken. De overweging om 0.0 te kopen, groeide met 11% en 1 op de drie Belgen die het overwoog is daadwerkelijk overgegaan tot aankoop. Dat heeft ervoor gezorgd dat Jupiler 0.0 nu het vierde pilsmerk in België is, iets wat tot voor kort niet voor mogelijk werd gehouden. Dankzij deze campagne en de smaak van het product wordt het nu als volwaardig alternatief voor alcoholhoudende pils gezien. Het biedt consumenten een keuze, een keuze die nu relevanter is dan ooit.

Cees Faes, CEO TCC: ‘Creativiteit is er in alle vormen. Je hebt leuke campagnes, gekke campagnes, grappige campagnes, mooie campagnes, maar wij worden pas echt blij als creativiteit ook daadwerkelijk verkoopt.’

‘We waren al ontzettend trots op de cijfers van beide campagnes en vanwege het feit dat we überhaupt genomineerd werden voor deze prestigieuze award. Dat je er dan uiteindelijk ook nog twee wint is natuurlijk fantastisch nieuws. Voor ons, maar ook al onze partners die dit tot stand hebben gebracht,’ aldus Josse Peremans, marketingmanager bij Jupiler.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken