Malibu lanceert carnavalscampagne met Brabantse Gullie
- Bureaus
- 26 jan 2024 @ 08:29
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 jan 2024 @ 08:29
- Michiel van Zaane
Carnaval staat weer voor de deur. Malibu speelt hier op in met een carnavalscampagne, bedacht en ontwikkeld door Crocodile Agency samen met de Brabantse artiest Gullie, zijn team en RubenPaulRuben. Dit resulteerde in het carnavalsnummer 'Hos Hos Hos op Barbados'.
Tijdens '3 Uurkes Vurraf', de traditionele aftrap van het Brabantse carnaval, werd Gullie vorig jaar nog bekroond als winnaar van 'Kies je Kraker'. Zijn lied ‘Ladders Zat’ werd door het publiek uitgeroepen tot dé carnavalshit van 2023. Dit jaar is hij opnieuw van de partij met zijn splinternieuwe carnavalsnummer ‘Hos Hos Hos op Barbados’, dat deel uitmaakt van de nieuwe carnavalscampagne van de kokos rum Malibu.
Mehmet Albayrak, Brand Manager Benelux Malibu: ‘Met Malibu willen we niet alleen de zomer claimen, maar de switch maken naar een vrolijke, zomerse mindset gedurende het hele jaar. Carnaval is een moment waarbij veel Nederlanders samenkomen en het leven vieren; iets wat goed past bij Malibu en onze filosofie ‘Do Whatever Tastes Good’. De samenwerking met Gullie is precies waar we naar op zoek waren. Het is een catchy nummer geworden, dat straks in het zuiden van het land door alle speakers knalt. Hoe geweldig dat duizenden mensen straks 'Ik vat de horens bij de koe en bestel een Malibu' meezingen!’
Tamara Couperus, Founder Crocodile Agency: ‘Nadat we afgelopen zomer een influencer-campagne voor Malibu hebben gemaakt, kregen we nu de opdracht om een carnavalshit te creëren met een bekende carnavalsartiest die de next gen (18-30 jaar) aanspreekt. Met als doel: Malibu te positioneren als het perfecte drankje om te genieten tijdens Carnaval. We hebben de krachten gebundeld met productiepartij RubenPaulRuben en het team van de beste carnavalsartiest van 2023; Gullie. Dit resulteerde in een carnavalsnummer, videoclip en diverse campagne visuals.’
Het carnavalsnummer van Gullie gaat de muzikale strijd aan met Lebera, dat probeert een hit te scoren met het nummer ‘Houd ‘m in oe broek’ van Mo Biel.
Credits:
Opdrachtgevet: Pernod Ricard, Malibu
Marketing Manager, Benelux: Ulaş Karasu
Brand manager, Benelux: Mehmet Albayrak
Bureau: Crocodile Agency
Business Owner: Lonneke de Boer
Creative Owners: Sterre Kunzler, Team Gullie
Project Management: Saskia Robaard, Feline Heeling
Creatie video: RubenPaulRuben
Creatie song: Team Gullie, Soundsright
Creatie stills: Jurre Rompa
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
- Dutch Creativity Awards 2024: 100 grote winnaar
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte leven’ vast te leggen
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a Tree
- Xite presenteert nieuwe merkidentiteit
- Echte verhalen in campagne Sanquin om bloeddonoren te werven
Laatste Nieuws
- Triceratops-kudde komt tot leven in... 15-05-2024
- Lu zet familie Froger in om het... 15-05-2024
- Shortlist Warc Awards 2024 bekend15-05-2024
- CeraVe lanceert campagne met ‘soft... 15-05-2024
- ONADAILY BASIS (ODB), de Nationale... 14-05-2024
- Cannes Lions benoemt Unilever tot... 13-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing