Malibu lanceert carnavalscampagne met Brabantse Gullie

Malibu lanceert carnavalscampagne met Brabantse Gullie
  • Bureaus
  • 26 jan 2024 @ 08:29
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Carnaval staat weer voor de deur. Malibu speelt hier op in met een carnavalscampagne, bedacht en ontwikkeld door Crocodile Agency samen met de Brabantse artiest Gullie, zijn team en RubenPaulRuben. Dit resulteerde in het carnavalsnummer 'Hos Hos Hos op Barbados'.

Tijdens '3 Uurkes Vurraf', de traditionele aftrap van het Brabantse carnaval, werd Gullie vorig jaar nog bekroond als winnaar van 'Kies je Kraker'. Zijn lied ‘Ladders Zat’ werd door het publiek uitgeroepen tot dé carnavalshit van 2023. Dit jaar is hij opnieuw van de partij met zijn splinternieuwe carnavalsnummer ‘Hos Hos Hos op Barbados’, dat deel uitmaakt van de nieuwe carnavalscampagne van de kokos rum Malibu.

Mehmet Albayrak, Brand Manager Benelux Malibu: ‘Met Malibu willen we niet alleen de zomer claimen, maar de switch maken naar een vrolijke, zomerse mindset gedurende het hele jaar. Carnaval is een moment waarbij veel Nederlanders samenkomen en het leven vieren; iets wat goed past bij Malibu en onze filosofie ‘Do Whatever Tastes Good’. De samenwerking met Gullie is precies waar we naar op zoek waren. Het is een catchy nummer geworden, dat straks in het zuiden van het land door alle speakers knalt. Hoe geweldig dat duizenden mensen straks 'Ik vat de horens bij de koe en bestel een Malibu' meezingen!’

Tamara Couperus, Founder Crocodile Agency: ‘Nadat we afgelopen zomer een influencer-campagne voor Malibu hebben gemaakt, kregen we nu de opdracht om een carnavalshit te creëren met een bekende carnavalsartiest die de next gen (18-30 jaar) aanspreekt. Met als doel: Malibu te positioneren als het perfecte drankje om te genieten tijdens Carnaval. We hebben de krachten gebundeld met productiepartij RubenPaulRuben en het team van de beste carnavalsartiest van 2023; Gullie. Dit resulteerde in een carnavalsnummer, videoclip en diverse campagne visuals.’

Het carnavalsnummer van Gullie gaat de muzikale strijd aan met Lebera, dat probeert een hit te scoren met het nummer ‘Houd ‘m in oe broek’  van Mo Biel.

Credits:
Opdrachtgevet: Pernod Ricard, Malibu
Marketing Manager, Benelux: Ulaş Karasu
Brand manager, Benelux: Mehmet Albayrak
Bureau: Crocodile Agency
Business Owner: Lonneke de Boer
Creative Owners: Sterre Kunzler, Team Gullie
Project Management: Saskia Robaard, Feline Heeling
Creatie video: RubenPaulRuben
Creatie song: Team Gullie, Soundsright
Creatie stills: Jurre Rompa



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken