Fairtrade Original zet focus op fusion

Fairtrade Original zet focus op fusion
  • Bureaus
  • 30 apr 2024 @ 13:08
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Fairtrade Original wil met een nieuwe campagne de merkbekendheid significant vergroten en een aantrekkelijke positie in het hoofd (en hart) van de doelgroep claimen.

In de afgelopen maanden deed Gardeners een aanscherping op de merkstrategie, schreef daarbij een nieuwe tone-of-voice, ontwikkelde de big idea en de nieuwe tagline: Heel eerlijk. Echt lekker.

De eerste campagne is inmiddels live. Vanuit de nieuwe merkessentie: ‘Zo kan ‘t ook’ laat Fairtrade Original volgens Gardeners ‘in de nieuwe campagne zien dat ze als geen ander weten hoe verrassend het ook anders kan.’ In de keten met meer eerlijke handel, en in de keuken met verrassende en originele gerechten.

Fairtrade Original is een foodmerk met een missie: samen werken aan een leefbaar inkomen voor boeren. Door het ontwikkelen van eerlijke handelsketens en met inmiddels ruim 70 producten beschikbaar in de Nederlandse en Duitse supermarkten werkt Fairtrade Original aan deze missie. Het foodmerk laat zien, ruiken en proeven dat het anders kan.

De ‘Fun. Fusion. Fairtrade Original.’ campagne moet volgens Gardeners ‘de consument stimuleren om op avontuur te gaan in de keuken, zonder daar al te veel moeite voor te hoeven doen.’ Voorafgaand aan de campagne werd Nederland middels een onderzoek gevraagd naar wat hun zeven go to gerechten zijn. Deze gerechten vormden de basis om in samenwerking met Scrambled nieuwe gerechten te ontwikkelen.
Felice Uiterwijk, marketingmanager Fairtrade Original: ‘We zijn gestart met het aanscherpen van onze merkstrategie, waarbij we op zoek zijn gegaan naar een positionering die bij ons past en tegelijk onderscheidend is. Het was hierin heel fijn om samen te werken met een partner die ons als foodmerk met een missie goed begrijpt en tegelijkertijd ook de doorvertaling kan maken naar een creatief concept. Het eindresultaat is kleurrijk, opvallend en verrassend waarmee we als duurzame speler in de wereldkeuken klaar zijn voor de toekomst.’

Credits:

Merkstrategie & concept: Gardeners

Productie: Gardeners

Productie maatschappij: Scrambled

Fotografie: Scrambled

Design: Matthew Van Ede Van Der Pals

Animatie: Tessa Doet - Motion Design

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken