CoffeeCompany lanceert webshop
- Design
- 19 feb 2014 @ 07:30
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - BrandingOnline
- 19 feb 2014 @ 07:30
- Redactie Design
CoffeeCompany lanceert woensdag 19 februari om 17:00 uur een nieuwe website mét webshop. Het creatieve collectief TheGarnisonGroup is verantwoordelijk voor het ontwerp. We proeven voor.
CoffeeCompany opent een webwinkel waar onder andere versgebrande koffiebonen verkocht worden uit de eigen branderij. De site en shop herbergt ook verschillende filmpjes over hoe je bijvoorbeeld een aeropress kunt gebruiken. ‘Om ook thuis de perfecte koffie te maken’, aldus de uitbater van 36 koffiehuizen in Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Groningen, Rotterdam en Delft en Leiden: ‘CoffeeCompany wil de emotie rondom het koffiedrinken, de inspiratie rondom het koffiezetten en de kennis over koffie in het algemeen graag delen met het publiek. Kennis beschikbaar maken voor koffiedrinkers, koffiezetters en coffeefreaks. Op locatie en thuis.’
‘Verder is alleen een beetje liefde nodig’
De online bezoeker moet in stappen geleid worden naar de producten die zij nodig hebben. Met wat tips en hints tussendoor. Ook worden in de online winkel workshops en abonnementen op koffie verkocht. Het bedrijf stelt: ‘Het begint met goede, verse koffiebonen of losse thee. Verder is alleen een beetje liefde nodig en een paar spulletjes. Vandaar nu een webshop.’
Stoere stijl
In de herfst van 2013 introduceerde CoffeeCompany al een nieuw logo en nieuwe huisstijl. Het logo moest passen bij de strakke en moderne stijl van de winkels. De stoer bedoelde stijl van kleuren en lijnen is ook te vinden op de vernieuwde verpakkingen en website. TheGarnisonGroup tekent voor de huisstijl, website en verpakkingen.
Flexibel
De stijl van CoffeeCompany bestaat uit een aantal standaard kleuren en vormen waarmee flexibel kan worden gespeeld. Zo moet het een verscheidenheid aan stijlen en gedachten kunnen uitbeelden. ‘Het kan zo simpel zijn als zwartwit én heeft de mogelijkheid om een enorme hoeveelheid kleur bevatten. Dat is precies de bedoeling: herkenbare elementen specifiek voor het CoffeeCompany merk maar flexibel om subtiele wijzigingen te kunnen ondergaan, per locatie, per soort en per uiting. Het karakter van CoffeeCompany is in al die jaren niet veranderd maar de stijl gaat wel met zijn tijd mee zonder de trend te volgen,’ aldus de koffiespecialist.
De nieuwe site en webshop gaan op 19 februari 2014 om 17:00 uur live.
Credits
Klant: CoffeeCompany
Strategie en concept:
TheGarnisonGroup
Ruimtelijk, packaging en branding:
TheGarnisonGroup
Merkfilm en tutorials:
TheGarnisonGroup en From Form
Website:
TheGarnisonGroup en Your Majesty
Bronfilm:
TheGarnisonGroup en Dedos Films
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024