Nieuwe vleermuis voor Bacardi

  • Design
  • 17 mrt 2014 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual idBranding

Here Design ontwierp een nieuw logo en woordmerk voor Bacardi. Illustrator en houtsnijder Andrew Davidson heeft gezorgd voor een 'meer levensechte vleermuis, weg van het cartooneske'.

Here Design’s geüpdate logo is gebaseerd op de handgetekende designs uit de vroege jaren 1900. Het woordmerk is geïnspireerd op de Cubaanse Art Deco-stijl uit de laten jaren 1920, vroege jaren 1930, als op het verkoopkantoor In Havana.

Design Week meldt dat Here Design de opdracht rechtreeks ontving van een lid van de Bacardi-familie.

De rebranding is onderdeel van een campagne die later deze maand wordt gelanceerd in de UK.
Krijg een indruk van de campagne via de Engelse Bacardi-site




De commercial [video] is gemaakt door Dante Aiola en gefilm in Ouro Preto, Brazilië.

Lees meer via Design Week.


2014


2012




2005


1959


1931


1900


1890


1862
 



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken