Nieuw winkelconcept voor Leen Bakker
- Design
- 24 sep 2014 @ 11:54
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual idBranding
- 24 sep 2014 @ 11:54
- Redactie Design
Winkelketen Leen Bakker (Blokker Holding) introduceert een nieuw winkelconcept in al zijn woonwinkels en op de site. Het nieuwe gezicht van het woonwarenhuis wordt vanaf 24 september landelijk gepresenteerd via radio-en tv- commercials en folders.
Inmiddels hebben de vestigingen in Raamsdonksveer, Epe, Almelo, Veenendaal en Duiven al een metamorfose ondergaan. In de overige 173 vestigingen wordt het retailconcept gefaseerd uitgerold.
Leen Bakker wil met het nieuwe concept inspelen op de wens van de klant die -in een wereld waar alles online verkrijgbaar is - juist extra inspiratie, beleving en service verwacht van de fysieke winkels.
Meer sfeer
Leen Bakker wil meer sfeer bieden en de beleving tijdens het winkelen centraal stellen. Met hout-look vloeren, verlichting, sfeerbeelden en presentaties wil de winkelketen inspireren op woongebied.
Nieuw logo
Een nieuw logo maakt onderdeel uit van het nieuwe concept. Na ruim 15 jaar wordt het rood-blauwe beeldmerk met uitroepteken vervangen door fuchsia huis met daarin de naam Leen Bakker. Fris en eigentijds, moet het zijn.
Pay-off
De oude pay-off ‘leuk wonen hoeft niet duur te zijn’ maakt plaats voor ‘óók Leen Bakker’ om te benadrukken dat naast kwaliteit en scherpe prijzen Leen Bakker óók klantgericht, eigentijds, verrassend en snel is.
Aandacht voor service
Leen Bakker zal in haar concept ook diverse services onder de aandacht brengen, zoals
de bezorgservice, levering uit voorraad, een inmeet- en legservice voor vloeren en een maakservice voor gordijnen.
Online
Daarnaast is binnenkort een digitale opmeet-optie voor gordijnen online, net als diverse ‘koophulpen’ die de consument moeten ondersteunen bij het maken van de juiste keuzes.
Training en tablets
De winkelmedewerkers zijn getraind in meer een-op-een-contact. In een aantal winkels wordt een proef gedaan met tablets voor winkelmedewerkers.
Lief! En 101 Woonideeën
Naast de producten zoals de boxsprings, banken, kasten en poefjes worden voortaan trendcollecties geïntroduceerd. De labels zijn ontwikkeld met het tijdschrift 101 Woonideeën en lifestylemerk lief!
Maatwerk
Er worden tot slot meer mogelijkheden tot maatwerk geboden. Een eerste stap daartoe is de UMIX, een eigen merk bankencollectie, waarbij klanten zelf hun opstelling, stof en kleur bepalen.
Het oude logo
Nieuw logo
Sfeerbeeld
Nieuw bankenconcept UMIX
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- PostNL lanceert decemberzegels met... 18-11-2024
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024