Yellow Dress ontwerpt nieuwe bedrijfskleding Spar

  • Design
  • 13 okt 2014 @ 14:12
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Visual idInstore marketing

Designbureau Yellow Dress uit Amsterdam is verantwoordelijk voor het ontwerp van de nieuwe bedrijfskleding van supermarktketen SPAR. Het bureau, dat ook het design van de SPAR huismerkverpakkingen ontwikkelt, wilde de bedrijfskleding een stoer en eigentijds uiterlijk geven.

Fris in plaats van donker
Volgens Spar sluit de huidige, grotendeels zwarte bedrijfskleding niet meer aan bij de ‘nieuwe en frisse’ winkeluitstraling die het bedrijf in haar winkels doorvoert. Daarom vroeg de winkelketen het Amsterdamse designbureau Yellow Dress om nieuwe bedrijfskleding te ontwerpen. De nieuwe kleding zal vanaf maart 2015 in de winkels te zien zijn. 

Het boompje blijft
Bij het ontwerp is uitgegaan van de corporate kleuren van Spar, rood en groen, en de iconen die onderdeel zijn van de nieuwe look en feel van Spar. Het klassieke abstracte boompje van de winkel blijft onderdeel van de kleding, en is een verbindend element tussen de verschillende kledingstukken. Onderscheidende details zijn bijvoorbeeld geweven patronen in de mouw- en halsboorden. De nieuwe bedrijfskleding bestaat onder andere uit een trendy kort schort, een rode polo en blouses.

Yellow Dress
Yellow Dress is een internationaal designbureau met vestigingen in Amsterdam, Mumbai en Chennai. Het bedrijf werkte onder andere met Go Tan, Hands Off chocolade en Travel & Co en ontwierp in store-concepten voor HEMA. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken