Logo Olympische en Paralympische Spelen 2020 geschrapt
- Design
- 2 sep 2015 @ 09:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual idOlympische SpelenSport
- 2 sep 2015 @ 09:00
- Redactie Design
De organisatie van de Olympische & Paralympische Spelen 2020 in Tokyo heeft het recent gepresenteerde tweedelige logo geschrapt vanwege beschuldigingen van plagiaat. Er bestonden teveel twijfels over het embleem nadat Belgische designer Olivier Debie claimde dat het logo teveel lijkt op de identiteit die hij ontwierp voor het Theatre de Liege in 2011. Debie zou een aanklacht hebben ingediend tegen het Internationale Olympisch Comitee over het logo. BBC maakte bekend dat het door designer Kanjiro Sano ontworpen logo daarom is teruggetrokken.
“We have reached a conclusion that it would be only appropriate for us to drop the logo and develop a new emblem. At this point, we have decided that the logo cannot gain public support.” Aldus Toshio Muto, general director van het Tokyo organizing committee tegen de BBC. Bekijk hier de vergelijking tussen de identiteiten in een GIF.
De logo’s voor de Tokyo 2020 Olympische en Paralympische Spelen werden op 24 juli gepresenteerd. Beide logo’s bestaan uit 4 elementen: zwart, rood, goud en zilver. De T-vorm in het Olympische logo staat voor Tokyo, Tomorrow en Team. Het =-teken in het Paralympische logo is geinspireerd op de betekenis van het =-teken: gelijkheid.
Het terugtrekken van het gebruik van het logo komt nadat de organisators in Tokyo een halt toeriepen aan de bouw van het door Zaha Hadid ontworpen Olympische Statium door discussie over de kosten. De beslissing over het stadium werd eerder dit jaar gemaakt, nog net 5 jaar voordat de Spelen van start gaan.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 'Smeuïge' samenwerking tussen... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers