[designpanel] De Melkweg goes digital
- Design
- 19 apr 2016 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual idDesignpanel
- 19 apr 2016 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Poppodium de Melkweg vond het oude logo te statisch voor het digitale tijdperk en vroeg creatief bureau Grrr (samen met Bas Koopmans) een eigen beeldtaal te ontwikkelen. De Melkweg wil de volle breedte van de popcultuur tonen en zocht een visuele stijl die bij hun missie aansluit: creatief, open, toegankelijk, rauw en met een do it yourself-mentaliteit. Met de basisletters MELKWEG is een lettertype ontwikkeld. De E draait om in een M en de M draait weer door tot een W. De vierkante letters kun je draaien en ze boven, op en naast elkaar zetten. Hierdoor leent de huisstijl zich voor het maken van animaties. Wat vindt ons panel?
Stefan Pangratz, VBAT
Goed voorbeeld van een ‘host’-identiteit die typografie gebruikt als verbindend merkelement. Een soort culturele code die zijn volgers op straat en op het beeldscherm de weg naar het volgende optreden wijst. Een code, die elke keer weer op een eigen manier combinaties met het beeldmateriaal van de artiesten toelaat. Slim omdat je als host aangewezen bent op de kwaliteit van het aangeleverde materiaal. Leuk om te zien hoe belangrijk typografie ook in het digitale tijdperk voor een merk kan zijn. In het kort: slim, speels en een intrigerende aanvulling in het straatbeeld en op m’n beeldschermen.
Rapportcijfer: 8
Claire Parker, Design Bridge
A simple identity; I understand the thinking of squares, I see how they have developed a coherent digital system, what I don’t feel is any sense of uniqueness and individuality that captures the spirit of one of the most unique cultural venues in the world. A unique venue that since it’s inception has attracted people from all corners of the world, a cultural hub that from the start combined different art disciplines. It is this rich history has made Melkweg known across the globe as a venue where new artists and styles can take the stage and where world famous names performed before making their big breakthrough. Melkweg stands for pop culture in the most broad of senses - I’m not convinced that this uniqueness and truth of the brand has been captured in an enduring way.
Rapportcijfer: 6
Tom Dorresteijn, Studio Dumbar
Het is een goede nieuwe stijl voor de Melkweg. De dynamiek van de variatie is leuk. Het is wel erg een ontwerp in het tijdsbeeld van nu en daardoor is het minder onderscheidend en minder duurzaam. Ik verwacht dat er over een aantal jaren wel behoefte aan vernieuwing zal ontstaan. De Melkweg is tenslotte een podium met een eigenzinnig karakter en dat wil je tot uitdrukking brengen.
Rapportcijfer: 6,5
Kijk hier voor meer beeld en achtergrondinformatie.
Ons panel van marketeers heeft ook hun oordeel geveld. Lees hun onderbouwing in MarketingTribune 8, 19 april 2016.
Karlijne Bos, brand manager Pearle: 7
Marc van Eck, partner Business Openers: 3
Paul Sluis, global marketing communications manager KLM: 7
Ook je design (packaging, corporate, 3D, digital of online) laten beoordelen door ons panel, mail dan naar design@marketingtribune.nl.
Eerder beoordeelde designs:
Hooghoudt
De Wijndragers
Ahoy
Pluggerz
Appelsientje
Ziggo Sport
TomTom Bandit
Holland Master Kazen
Bols Vodka
Luxor
Cacao Barry
Google
Etos huismerk kruidentheecollectie
Coca-Cola
Riscos vis in blik
CliniClowns
Vivera
Spaarne Gasthuis
Ranja
Spotify
Senseo
ING
Aviko
Transavia
Dorset Cereals
Nationaal Militair Museum
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Fernhout over iconische fotografie 12-12-2024
- Jaguar toont lef met komst Type 0006-12-2024
- ASML en Van Gogh Museum verlengen... 05-12-2024
- ADCN Awards 2024 open voor inzendingen02-12-2024