Juist ontwerp
- Design
- 20 aug 2014 @ 11:15
- Link
-
Aafke van Sprundel
oprichter
Awareness Initatives - DesignawardsSustainable
- 20 aug 2014 @ 11:15
- Aafke van Sprundel
Steeds vaker vraag ik me af hoe de wereld eruit zou zien als reclames andere oproepen zouden doen. Als er een beroep wordt gedaan op vertrouwen, op vrijheid, of vrijgevigheid. Stel je voor, als die gigantische creatieve kracht wordt ingezet voor krachtige advertenties die uitnodigen tot geduld, tot het stellen van vragen, tot begrip voor anderen. En niet op statusangst, hebzucht, leegte.
Zouden we onszelf dan minder vaak vergelijken met onze omgeving? Ons niet zo vaak minder voelen dan de buurman die net die grote auto heeft gekocht? Hebben we dan minder behoefte iemand te zijn die beter is dan de ander, en wat vaker juist iets te betekenen voor een ander? Zouden we wat we hebben vaker delen?
Ik denk dat juist ontwerp een heel grote rol zou kunnen spelen in het aanpakken van grote wereldproblemen. Als het talent en geld ($500 miljard per jaar) gespendeerd zou worden aan een ander type reclameboodschappen zou de wereld dan wat rustiger zijn? Zullen mensen door gevoel van achterstand of door minder uitbuiting minder oorlogsgezind zijn? Zou er minder haat zijn? Meer vergeving en tolerantie? Hebben we meer oog voor elkaar en lol met elkaar?
Voor NRC Charity Award hebben we voor Women on Wings onderstaande advertentie laten maken. “Talent is het nieuwe doneren.” Stemt u ook?
-
Aafke van Sprundel
- Werkt bij: Awareness Initatives
- Functie: oprichter
- Website:http://www.AwarenessInitiatives.com/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit SAN23-05-2024
- Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe... 30-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing