[onderzoek] Jonge consument wil meer technologie in supermarkt

[onderzoek] Jonge consument wil meer technologie in supermarkt
  • Food-en-retail
  • 9 sep 2015 @ 15:35
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekDoelgroepen

Jongere consumenten tussen de 25 en 35 jaar willen over tien jaar meer technologische toepassingen zien in de supermarkt. Daarnaast willen ze ook dat supermarkten persoonlijker worden, blijkt uit onderzoek van Shopper Marketing Update.

MarketingTribune-zusje Shopper Marketing Update hield het onderzoek onder 450 consumenten tussen de 25 en 35 jaar en vroeg ze naar hun wensen voor de supermarkt over tien jaar, in 2025. 74 procent van de van de respondenten gaf aan via zijn of haar smartphone toegang tot extra informatie over producten te willen krijgen. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om informatie over voedingswaarde, suikergehalte en de aanwezigheid van allergische stoffen zoals gluten.

Personal shopper
Naast de vraag naar uitgebreidere technologische toepassingen mogen supermarkten ook persoonlijker worden, wat betreft de steekproef. 62 procent van de jonge consumenten heeft deze wens: meer aandacht voor klanten, waarbij een gastheer of gastvrouw klanten gaan helpen en adviseren. 48 procent wil persoonlijk advies krijgen in de supermarkt. Zeventien procent van de ondervraagden zou over tien jaar wellicht gebruikmaken van een personal shopper: een medewerker die de klant helpt met het doen van de boodschappen. Digitaal of liever en luxer nog een assistent in levende lijve. (bron: Shopper Marketing Update)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken