[onderzoek] Jonge consument wil meer technologie in supermarkt
- Food-en-retail
- 9 sep 2015 @ 15:35
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekDoelgroepen
- 9 sep 2015 @ 15:35
- Redactie Food en Retail
Jongere consumenten tussen de 25 en 35 jaar willen over tien jaar meer technologische toepassingen zien in de supermarkt. Daarnaast willen ze ook dat supermarkten persoonlijker worden, blijkt uit onderzoek van Shopper Marketing Update.
MarketingTribune-zusje Shopper Marketing Update hield het onderzoek onder 450 consumenten tussen de 25 en 35 jaar en vroeg ze naar hun wensen voor de supermarkt over tien jaar, in 2025. 74 procent van de van de respondenten gaf aan via zijn of haar smartphone toegang tot extra informatie over producten te willen krijgen. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om informatie over voedingswaarde, suikergehalte en de aanwezigheid van allergische stoffen zoals gluten.
Personal shopper
Naast de vraag naar uitgebreidere technologische toepassingen mogen supermarkten ook persoonlijker worden, wat betreft de steekproef. 62 procent van de jonge consumenten heeft deze wens: meer aandacht voor klanten, waarbij een gastheer of gastvrouw klanten gaan helpen en adviseren. 48 procent wil persoonlijk advies krijgen in de supermarkt. Zeventien procent van de ondervraagden zou over tien jaar wellicht gebruikmaken van een personal shopper: een medewerker die de klant helpt met het doen van de boodschappen. Digitaal of liever en luxer nog een assistent in levende lijve. (bron: Shopper Marketing Update)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- MarketingTribune
- supermarkt
- respondenten
- supermarkt
- technologische toepassingen
- jongeren
- consumenten
- smartphone
- wensen
- digital natives
- Shopper Marketing Update
- trend
- experience
- persoonlijk
- retail
- toegang
- onderzoek
- informatie
- consument
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 13-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
- Vakantiegangers zeer tevreden over... 13-05-2024
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr... 13-05-2024
- [marketeer 202] Pauline Barendregt -... 10-05-2024
- Conscious opent boutiquehotel in... 10-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing