Mobile domineert aankoopproces - cross-device trends als drijfveren voor transacties

Mobile domineert aankoopproces - cross-device trends als drijfveren voor transacties
  • Food-en-retail
  • 29 okt 2015 @ 15:20
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Performance marketing technologiebedrijf Criteo presenteert haar Q3/2015 State of Mobile Commerce Report. Deze driemaandelijkse analyse van trends biedt volgens Criteo aan marketeers 'essentiële mobile commerce kennis om consumenten te betrekken en verkoop te stimuleren'. Criteo’s analyse van 1.4 miljoen online transacties toont aan dat 50 procent van de consumenten in Nederland en wereldwijd, nu mobile devices gebruiken in hun aankoopproces: een forse groei.

Het onderzoek van Criteo laat zien dat een vroege investering in apps zich ook significant terugbetaalt voor eCommerce bedrijven die het platform prioriteit hebben gegeven. Het rapport toont aan dat voor adverteerders in de retailcategorie, die hun app ervaring een prioriteit hebben gegeven, bijna 60 procent van hun mobiele omzet van de app wordt gegenereert (een groei van 10 procent in vergelijking met de 50 procent in Q2), en dat de app het significant beter doet dan de desktop. Voor adverteerders in de reisbranche die hun apps prioriteit geven komt ongeveer 50 procent van hun mobiele omzet van de app.

'We zien dat de opkomst van mobile commerce in een cross-device wereld doorzet. Als adverteerders de slimme consument van tegenwoordig willen bereiken zullen ze mobiel in de kern van hun reclamestrategie moeten toevoegen. Marketeers moeten het aankoopproces van de consument goed in de gaten houden als ze kopers willen blijven aantrekken en verkopen willen maximaliseren',  zegt Jonathan Wolf, chief product officer van Criteo.

Highlights uit het rapport:

Cross-Device is de regel
Consumenten zoeken, en doen aankopen op, alle devices- laptops, tablets en smartphones. Als adverteerders succesvol willen zijn, zullen ze moeten investeren in mobile en hun digitale uitgaven strategisch moeten toewijzen:

• Voor aankopen die zijn voltooid op laptops en desktops gebruiken 49 procent van de consumenten in Nederland ten minste één mobile device tijdens het aankoopproces.

Apps zijn de volgende stap
Adverteerders die de prioriteit geven aan apps als een van de belangrijke drijvers voor inkomsten zien hun winst wereldwijd groeien. Een app ervaring die vlekkeloos aansluit, intuitief is en betrokkenheid genereert staat centraal in het stimuleren van betrokkenheid en conversies:

• Voor retailers die prioriteit geven aan hun app ervaring wordt 58 procent van al mobiele omzet gegenereert door de app, dit is 49 procent voor de reisbranche.
• Bij apps is de conversie 3.7 keer hoger dan bij mobiele browsers, en twee keer hoger dan bij desktop wat betreft ‘toevoegen aan winkelmand’ en aankopen.


Smartphones zijn wereldwijd favoriet, maar in Nederland zijn tablets nog steeds het populairst

Wereldwijd verkiezen consumenten smartphones boven tablets als aankoopdevice. In Nederland zijn tablets nog steeds populairder dan smartphones. Hoewel alle devices geoptimaliseerd moeten worden suggereren wereldwijde trends dat smartphone transacties groeien en daarom een belangrijke drijver zijn voor adverteerders:

• Tablets genereren 57 procent van mobiele retail transacties in Nederland, vergeleken met 43 procent van de smartphones.

mCommerce groeit wereldwijd
Activiteit van mobile commerce groeit wereldwijd, met de meeste retail eCommerce transacties in Japan, het Verenigd Koninkrijk en Zuid Korea. Adverteerders wereldwijd moeten goed op de hoogte zijn van consumentsegmenten om zo de beste cross-device en mobile ervaringen aan te bieden:

• Mobile commerce is nu verantwoordelijk voor 35 procent van eCommerce in Nederland en wereldwijd.
• Cross-device aankopen vertegenwoordigen 50 procent van alle eCommerce transacties in Nederland en wereldwijd.

(bron: Finchfactor)



Download het volledige Criteo Q3 2015 State of Mobile Commerce rapport hier.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken