Burger King en Yippie introduceren dynamische prijzen

Burger King en Yippie introduceren dynamische prijzen
  • Food-en-retail
  • 1 dec 2015 @ 15:16
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Hoeveel kost een hamburgermenu? 'Bij elk quick servicerestaurant zijn de prijzen vooraf bekend. Dat is gek, want we zijn als consument al lang en breed bekend met het begrip dynamische prijzen. Denk aan de luchtvaart, waar een ticket zelden dezelfde prijs heeft', zegt BurgerKing nu in Hoofddorp, tijdens de bekendmaking van dynamic pricing door de hamburgergigant.

Burger King en de slimme Nederlandse shopping-app Yippie brengen gezamenlijk dynamische aanbiedingen naar de wereld van de Whopper's en de Big King's, luidt de annonce. 'Net als bij de prijs van een vlucht, zal de prijs van - bijvoorbeeld – een Whopper Menu bij Burger King op de gast worden afgestemd. En dus per gast verschillen. Burger King Corporation is voor deze primeur in de sector een samenwerking aangegaan met de bekende Nederlandse startup Yippie. In de eerste fase blijven de dynamische prijzen beperkt tot de Nederlandse vestigingen van Burger King.'

Hoe werkt het?
De gast scant met de Yippie App (beschikbaar voor iOS en Android) een QR-code op een uiting in een Burger King restaurant en ontvangt een (tijdelijke) persoonlijke aanbieding voor bijvoorbeeld een Whopper Menu, zo vertellen Joao Saraiva, marketing coordinator Burger King Corporation, Jean-Paul Hordijk, general manager Burger King Nederland en Maurice Kroon, ceo en oprichter van de Nederlandse shopping-app Yippie op dit moment aan de pers. 'Elke gast krijgt een persoonlijke, maar tijdelijke aanbieding voor bijvoorbeeld zijn Whopper Menu.' (bron: BK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken