Burger King en Yippie introduceren dynamische prijzen
- Food-en-retail
- 1 dec 2015 @ 15:16
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingFood
- 1 dec 2015 @ 15:16
- Redactie Food en Retail
Hoeveel kost een hamburgermenu? 'Bij elk quick servicerestaurant zijn de prijzen vooraf bekend. Dat is gek, want we zijn als consument al lang en breed bekend met het begrip dynamische prijzen. Denk aan de luchtvaart, waar een ticket zelden dezelfde prijs heeft', zegt BurgerKing nu in Hoofddorp, tijdens de bekendmaking van dynamic pricing door de hamburgergigant.
Burger King en de slimme Nederlandse shopping-app Yippie brengen gezamenlijk dynamische aanbiedingen naar de wereld van de Whopper's en de Big King's, luidt de annonce. 'Net als bij de prijs van een vlucht, zal de prijs van - bijvoorbeeld – een Whopper Menu bij Burger King op de gast worden afgestemd. En dus per gast verschillen. Burger King Corporation is voor deze primeur in de sector een samenwerking aangegaan met de bekende Nederlandse startup Yippie. In de eerste fase blijven de dynamische prijzen beperkt tot de Nederlandse vestigingen van Burger King.'
Hoe werkt het?
De gast scant met de Yippie App (beschikbaar voor iOS en Android) een QR-code op een uiting in een Burger King restaurant en ontvangt een (tijdelijke) persoonlijke aanbieding voor bijvoorbeeld een Whopper Menu, zo vertellen Joao Saraiva, marketing coordinator Burger King Corporation, Jean-Paul Hordijk, general manager Burger King Nederland en Maurice Kroon, ceo en oprichter van de Nederlandse shopping-app Yippie op dit moment aan de pers. 'Elke gast krijgt een persoonlijke, maar tijdelijke aanbieding voor bijvoorbeeld zijn Whopper Menu.' (bron: BK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- oprichter
- innovatie
- koe
- hamburger
- general manager
- Burger King Nederland
- bbq
- Joao Saraiva
- Whopper Menu
- marketing coordinator
- Burger King Corporation
- restaurant
- dynamic pricing
- Burger King
- Jean-Paul Hordijk
- persoonlijk
- Maurice Kroon
- carnivoor
- vlees
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 13-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
- Vakantiegangers zeer tevreden over... 13-05-2024
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr... 13-05-2024
- [marketeer 202] Pauline Barendregt -... 10-05-2024
- Conscious opent boutiquehotel in... 10-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing