Eerste AH kickstart 10-daagse van start
- Food-en-retail
- 8 jan 2018 @ 10:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 8 jan 2018 @ 10:50
- Redactie Food en Retail
Albert Heijn daagt heel Nederland uit om haar eet-voornemens waar te maken en 2018 gezond te beginnen met de Kickstart 10-daagse van 15 tot en met 24 januari. De Allerhande Box wordt grotendeels afgestemd op de recepten uit de 10-daagse en komt ook in vega-variant.
Tijdens deze 10 dagen ervaar je hoe je makkelijk, lekker en gezond kunt eten aan de hand van Allerhande ontbijt, lunch en diner recepten. De Allerhande recepten zijn zorgvuldig geselecteerd en samengevoegd tot een uitgebalanceerd menu volgens de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum. Een gevarieerd menu dat uitgaat van voldoende groente en fruit, vezels en goede vetten, waarin alle ingrediënten voor een gezonde levensstijl samenkomen.
Januari is voor Nederlanders dé maand om goede voornemens in de praktijk te brengen, stelt AH. 'Met stip op één: gezonder eten. Ongeveer de helft van de Nederlanders hebben overgewicht. 1,2 miljoen Nederlanders lijden aan diabetes en per dag komen daar 1.200 mensen bij. Ook heeft een derde van alle Nederlanders last van een hoge bloeddruk. Albert Heijn geeft met de Kickstart 10-daagse heel Nederland de kans om voor een gezondere levensstijl te kiezen. Voor support, afleiding, of net dat laatste zetje om de tien dagen vol te houden, kan iedereen zich voor het Kickstart 10-daagse Facebook event aanmelden. Op de Facebookpagina vinden deelnemers elkaar en kunnen ze vragen stellen aan de diëtisten van 'I am a Foodie'. Lize, personage uit de serie Appie Today, doet ook mee aan de AH Kickstart 10-daagse en deelt dagelijks haar ervaringen en tips.
Astrid Postma-Smeets, voedingsdeskundige bij het Voedingscentrum, steunt de AH Kickstart 10-daagse: 'Gezond eten is eigenlijk best wel simpel, maar het vergt vooral bij de start discipline om een jarenlang eetpatroon te doorbreken. De Kickstart 10-daagse is een mooi voorbeeld van hoe je met smakelijke recepten gezond kunt eten volgens de Schijf van Vijf, met voldoende voedingstoffen en verantwoorde hoeveelheden suiker en zout. Zo krijg je veel inspiratie om een stap te zetten naar een gezonder eetpatroon.'
Dagmenu’s & Allerhande Box
De dagmenu’s van de Kickstart 10-daagse bestaan uit een ontbijt, lunch, avondmaaltijd en drie tussendoortjes en bevatten veel groente, fruit en volkorenproducten. De avondmaaltijden bestaan afwisselend uit vlees, vis, ei, zuivel, noten en peulvruchten, waardoor je iedere dag essentiële dierlijke en plantaardige eiwitten binnenkrijgt. Allerhande Box is grotendeels afgestemd op de recepten uit de 10-daagse. Dit betekent dat klanten in week 3 en 4 de box kunnen bestellen en daarmee de ingrediënten voor 6 van de 10 avondrecepten al in huis halen. Klanten die vegetarisch zijn kunnen volgens AH ook meedoen: 'elke dag is er een vegetarische optie beschikbaar.'
Albert Heijn & Gezondheid
'Albert Heijn vult dagelijks zo’n 5 miljoen borden in Nederland en ziet dat als een grote verantwoordelijkheid. Zo stimuleert Albert Heijn klanten om meer groente en fruit te eten, bijvoorbeeld door met leveranciers nieuwe gezonde producten te ontwikkelen zoals groente- en fruitspreads, courgette spaghetti of nieuwe verspakketten waarmee je binnen een handomdraai een gezonde maaltijd op tafel zet. Sinds 2012 verlaagt Albert Heijn de hoeveelheid zout, verzadigd vet en suiker. De Kickstart 10-daagse is een volgende stap in de missie om Nederland gezond én lekker te laten eten', aldus de retailer.
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Albert Heijn
- eet-voornemens
- retail
- campagne
- recepten
- vega
- box
- variant
- marketing
- afgestemd
- Nederland
- Allerhande Box
- 10-daagse
- boxtoernooi
- Kickstart
- grotendeels
- 10-daagse
- januari
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 13-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
- Vakantiegangers zeer tevreden over... 13-05-2024
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr... 13-05-2024
- [marketeer 202] Pauline Barendregt -... 10-05-2024
- Conscious opent boutiquehotel in... 10-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing