Hornbach helpt consument met laagste prijs zoektocht
- 4 feb 2022 @ 10:48
- Ryan Baij
Hornbach komt met een nieuwe laagste-prijsstrategie, waarbij ook dertig dagen na aankoop het verschil in prijs wordt teruggegeven.
Volgens de bouwmarkt is het uniek in het retaillandschap. Hornbach doet nu al aan een laagste prijsgarantie, maar wil de consument dus verder van dienst zijn, ook na de aankoop.
‘Niets is zo vervelend als ontdekken dat de verf die jij gisteren gekocht hebt, vandaag in prijs gedaald is’, vertelt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland. ‘Je voelt je als klant dan toch een beetje belazerd. Hoewel we bij Hornbach altijd de laagste prijs garanderen en marktontwikkelingen op de voet volgen, kan het ook bij ons voorkomen dat een artikel een aantal dagen na aankoop in prijs daalt. Met onze laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop, gaan we klanten dertig dagen na aankoop automatisch geld teruggeven, mocht de prijs van een artikel in die periode gedaald zijn. Daar hebben ze gewoon recht op.’
De Goede vervolgt: ‘Met name op producten als verf, tegels en hout kan veel bespaard worden. Interessant voor zowel doe-het-zelvers als professionals in de bouw. Dankzij de laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop, hoef je nooit meer te wachten op een lagere prijs en kun je gewoon áltijd starten met jouw project.’
De Goede bespreekt nog even kort de concurrentie en andere retailers. Zo laat hij vallen dat andere retailers eigenlijk hetzelfde zouden moeten doen (qua kortingen): ‘Het zou ze sieren’. Ook zegt hij dat als je als bedrijf altijd met kortingen strooit, je eigenlijk normaal te duur bent.
Extra service
Aankopen in fysieke winkels koppel je eenvoudig aan je klantaccount door de barcode op de kassabon te scannen. Dertig dagen na aankoop wordt het geld automatisch op het klantaccount bijgeschreven als de prijs in die periode gedaald is. Je hoeft de prijsdalingen dus niet zelf in de gaten te houden. Als er in die dertig dagen meerdere prijsdalingen waren, dan wordt het tegoed gebaseerd op de laagste prijs. Tegoeden zijn inwisselbaar op volgende aankopen bij Hornbach en blijven drie jaar geldig.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 13-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
- Vakantiegangers zeer tevreden over... 13-05-2024
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr... 13-05-2024
- [marketeer 202] Pauline Barendregt -... 10-05-2024
- Conscious opent boutiquehotel in... 10-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing