[De zomer van] Isabel Boerdam: 'Op naar Antartica'

[De zomer van] Isabel Boerdam: 'Op naar Antartica'
  • Food-en-retail
  • 22 aug 2022 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Isabel Boerdam van Green Food Lab maakt zich op om de complete 'Carretera Panamericana' ofwel de Pan-American Highway af te leggen: van de Noord- naar de Zuidpool per eigen busje. Tijd voor een terugblik op tien jaar en wenkende perspectieven vanaf 2023.

Waar ging/gaat de reis naartoe deze zomer en waarom?
'Binnenkort vertrek ik samen met David Markowski, al vijftien jaar de liefde van mijn leven, om in een oldtimer Volkswagenbusje van Alaska naar Antartica te rijden. Van de Noordpool naar de Zuidpool. Een onvergetelijke reis langs de westkust wacht ons: de voormalige Pan-Amerika route. Eén groot avontuur. We hebben geen idee wat ons te wachten staat, maar zijn er meer dan klaar voor.'

Hoe is je afgelopen tijd verlopen: opvallende ontwikkelingen, personeel, nieuwe inzichten, businesswise?
'Op dit punt van vertrek blik ik even terug op de rollercoaster van de afgelopen tien jaar… mijn highlights:
1. De start van De Hippe Vegetariër op 2 september 2013, van de eerste 1.000 bezoekers naar 300.000 per maand en inmiddels al jaren het grootste vega-inspiratie platform van Nederland.
2. Mijn eerste kookboek ‘De hippe vegetariër’ met bloed, zweet en tranen geschreven, en daarna de bestsellers de Vegabijbel en de Vega Atlas, voortgevloeid uit écht teamwork.
3. De eerste editie van Stichting Nationale Week Zonder Vlees die op 5 maart 2018 van start ging – ik weet het nog als de dag van gisteren – inmiddels omgetoverd tot de Week Zonder Vlees & Zuivel waar afgelopen jaar 1 op de 5 Nederlanders aan mee deed.
4. Het spontane begin van Green Food Lab in juni 2018 met drie dames op mijn zolder tot het volwassen bureau dat er vandaag de dag staat, met maar liefst 30 experts in telling and selling the story of green food.
5. En dat werd beloond, eerst een kroontje op mijn #Weekzondervlees als Communicatietalent van het Jaar 2018, toen met #Geenfoodlab door de SAN uitgekozen als als New Kid On The Block in 2020, later als Best Small/Midsize PR Agency en winnaar van een FD Gazelle in 2021 en ook nog eens officieel gecertificeerd B Corp in 2022. What a ride… and more to come.'

Hoe stil is het op de zaak in de zomer, of valt dat mee?
'Met veel plezier en vertrouwen laat ik Green Food Lab – en daarmee De Hippe Vegetariër en de Stichting Nationale Week Zonder Vlees – nu op eigen benen staan. In handen van het beste managementteam dat ik mij kan wensen Kim Zoon, Jody Vermeij en Floor van den Elshout, samen met de rest van het leadership Lieske van der Waals, Margot van Hout, Amber van Geluk, Laura van de Merwe, en natuurlijk het team. Wat ga ik deze fantastische club vrouwen missen.'

Wat zit er allemaal in het vat voor Green Food Lab het tweede halfjaar?
'Dat is aan mijn voorlopige opvolgers. Wat ga ik ervan genieten om te zien hoe zij op verfrissende en effectieve wijze de groene verhalen aan het grote publiek blijven vertellen. Stapje voor stapje op weg om meer plantaardig het nieuwe normaal te maken.'

Wat is het laatste nieuws?
'April 2023 ben ik terug en voeg ik mij weer bij team Green Food Lab. Ongetwijfeld om nieuwe Big Bold Brave concepten te lanceren en onze missie te versterken. Dus het gaat even stil zijn komende tijd rond mij persoonlijk, maar dan ben ik er weer, boordevol hernieuwde passie en ideeën. Dus blijf Green Food Lab volgen voor alle groene updates, en vanuit mij: tot ziens!'

tekst: Peter van Woensel Kooy

Meer info over Green Food Lab, 'experts in telling and selling the story of green food' klik hier
Lees ook: Omslagpunt plantbased food is bereikt


Isabel en haar teamleden Kim Zoon en Jody Vermeij op het j.l. SAN Gala 2 juni '22 in Hillywood

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken