[marketeer 187] Gavin Arm - founder en creative director Positivity Branding

[marketeer 187] Gavin Arm - founder en creative director Positivity Branding
  • Food-en-retail
  • 20 okt 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CommunicatieBranding

In deel 187 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week Gavin Arm, founder en creative director van bureau Positivity Branding. Recent kwam zijn team in het nieuws wegens de 'reanimarketing' en relaunch van de topband Kane. 'De samenwerking was te gek!'

Kane, een van de grootste rockbands uit de Nederlandse muziekgeschiedenis, is terug. We lazen het al in MarketingTribune.

De terugkeer werd niet alleen gevierd met nieuwe muziek, een tour en een documentaire, maar ook met een nieuwe merkidentiteit. Het Amsterdamse bureau Positivity Branding ontwikkelde samen met Kane een volledig geïntegreerd merk- en communicatie concept en een 360-branded platform. Het nieuwe gezicht van Kane is tijdloos en toegankelijk met een rauw randje – net als de band zelf. We spreken met Gavin Arm, co-founder en creative director bij Positivity Branding over het nieuwe creatieve gedachtegoed rondom Kane.

Kun je jezelf voorstellen en jullie bureau: Positivity, waar staat dat voor?
‘Hi, ik ben Gavin Arm, medeoprichter en creatief directeur bij Positivity. Ik kom oorspronkelijk uit Engeland en heb een schrikbarend aantal jaar ervaring in de design industrie, waarvan de laatste 10 jaar bij Positivity, samen met strateeg Bert de Wit en een team bestaande uit zeven verschillende nationaliteiten. We zijn een internationaal brandingbureau in hartje Amsterdam en hebben een eigen bureau cultuur gecreëerd waarin mensen en creativiteit alle ruimte krijgen om de beste merken te ontwikkelen, waar dan ook ter wereld.’

Hoe is de samenwerking met Kane tot stand gekomen en wat was de opdracht/briefing/probleemstelling?
‘We kennen Carlo van Lienden goed, de producent van de documentaire en inmiddels ook zaakwaarnemer van Kane. Hij haalde Dinand en Dennis (Kane, red.) over om de documentaire te maken en van daaruit begon het bloed weer te stromen. De serie en de overweging om misschien weer te gaan spelen, deed Kane beseffen dat ze hun terugkeer stevig op de kaart moesten zetten. Carlo weet als geen ander dat je een dergelijke terugkeer, zowel strategisch als visueel, erg goed moet orchestreren en klopte in dat kader bij ons aan.

Op het moment dat we met Kane om de tafel gingen zitten, was het nog niet duidelijk waar het allemaal naartoe zou gaan, maar al snel werd duidelijk dat er meer ging volgen, misschien wel een nieuwe single, misschien zelfs wel een concert.

Een grootse terugkeer na tien jaar radiostilte vraagt om een opvallende uitstraling, en de muzikanten vroegen ons na te denken over hoe ze de terugkeer openbaar zouden kunnen maken, hoe het heden en verleden met elkaar te verbinden; hoe een merk te creëren dat samen met de fans, het verleden en het heden viert.’

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Hoe creëer je een merk van een band en wat was de kern van het concept?

‘We realiseerden al snel dat het niet alleen ging om een design vraag, maar dat er een grotere communicatie- en content uitdaging lag; een 360 aanpak die een hype zou kunnen creëren. "ReKane", de gloriedagen van Kane opnieuw beleven’, werd het uitgangspunt van ons concept. Kane wordt weer Kane, waarbij het heden en het verleden verbonden worden. Kernwoorden als Reunited, Revealed, Reliving, Revival, Rediscover, Reconnect geven de emotie van het herbeleven weer: ReKane. Dit vormt niet alleen de basis van het merk en zet de toon van de communicatie, maar geeft ook structuur aan het contentplatform en de enorme hoeveelheid content die met fans wordt gedeeld, van nooit eerder vertoond beeldmateriaal tot opnames en nieuws over de grote terugkeer.’

Hoe was de samenwerking met Kane bij het vertalen van de muzikale stijl naar een visuele identiteit?

‘De samenwerking met Kane was te gek! In het begin tastten we elkaar wat af, op zoek naar de juiste stijl, wat niet altijd makkelijk was. Dinand en Dennis zijn zeer creatief en hebben sterke ideeën over wat Kane wel en niet is, maar ze hadden nooit echt verder gedacht dan de covers van hun albums als het ging om de uitstraling van het merk Kane. Wat ons echter bond, is dat we allebei -zowel Kane als Positivity- de lat extreem hoog leggen. Bij Dinand is het alles of niets, en met die intentie en openheid hebben we samengewerkt, wat tot het allerbeste resultaat heeft geleid.

Toen we na een aantal sessies met Dennis en Dinand eenmaal ons concept presenteerden, zaten we volledig op een lijn. Best wel gaaf natuurlijk om een staande ovatie van twee rocklegends te krijgen, dat is normaal andersom. Het oorspronkelijke concept wijkt trouwens maar weinig af van het definitieve ontwerp, dus dat zegt denk ik genoeg.’

Is er een verschil tussen het rebranden van een band of een product zoals bijvoorbeeld IJwit bier?

‘Natuurlijk. Maar het principe komt op hetzelfde neer: het vinden van de strategische essentie van een merk en dat visueel vertalen, of het nou een bier label is, een bank, software of een rockband. In dit geval is ‘de band the brand’, en is het merk een strategische en visuele definitie van de identiteit van de band. Het verrast ons wel dat de muziekindustrie over het algemeen nog achterloopt op het gebied van branding.'

Kane is muziek. Waarom moet een band zich profileren als een merk? Wat adviseren jullie aan bands die zichzelf op de kaart willen zetten?

‘Muziek, net als elk ander merk, vereist een diepgaand begrip van de doelgroep, hun behoeften, de marktpositie en de unieke waardepropositie. Het doel is om een naadloze verbinding te creëren tussen deze elementen en deze te vertalen in een visueel aantrekkelijk en doeltreffend merkbeeld.’

Hoe heeft Positivity het merk van de band nieuw leven ingeblazen met respect voor het iconische verleden?

‘Het ReKane concept bouwt de brug tussen heden en verleden. Het laat fans de legendarische band en hun muziek herontdekken, herbeleven en vandaag de dag opnieuw connecten met Dinand en Dennis. De band heeft in de loop der jaren een aantal echte rock-anthems gemaakt, dus we wilden eigenlijk een visueel anthem creëren. De muziek van KANE is krachtig en heeft een rauw randje maar is tegelijkertijd heel toegankelijk in haar eenvoud. Deze combinatie zie je terug in de visuele identiteit van het merk met het logo als ultiem voorbeeld: krachtig, eenvoudig maar wel met een paar scherpe randen. Een fan vertelde ons dat het voelde alsof dit altijd al het Kane logo is geweest en dat is precies wat we wilden.’

Zien jullie, gebaseerd op jullie ervaring met de rebranding van zo'n legendarische band, trends, uitdagingen en kansen voor andere muzikanten/bands? 

‘We hopen dat het de ogen opent van mensen in de muziek- en televisiewereld. Daar worden geweldige verhalen verteld, maar kijk hoeveel krachtiger de boodschap wordt als je het ook op de juiste manier visueel vertelt. Muziek is tegenwoordig zoveel meer dan een album uitbrengen en een tournee. Het draait nu om ervaringen die op talloze manieren impact hebben op fans. Wanneer je ziet wat er gebeurt in het metaversum met bands en artiesten en de wereldwijde mogelijkheden die dat biedt, is het werkelijk verbazingwekkend. Met zoveel communicatiekanalen is er het risico dat het merk van een band versplintert, daarom is een allesomvattende aanpak nu van essentieel belang. Het creëren van een 360-merkervaring zal de marketing- en communicatie-inspanningen versterken en verrijken. ‘The Sphere’ in Las Vegas laat de toekomst zien van concert beleving en hoe geweldig zou het zijn als je de visuele identiteit van de band kunt overbrengen zodat de echte fan in het hart geraakt wordt.’

tekst: Peter van Woensel Kooy

Voor de 186 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll naar de linkjes hieronder. 


Credits
opdrachtgever: bij Kane Dinand Woesthoff en Dennis van Leeuwen
producer: Carlo van Lienden
credits bureau: Branding & Design Agency Positivity Branding
creative Director: Gavin Arm
strategy Director: Bert de Wit
website: Weekend Creative Agency

Over Positivity Branding
'Positivity Branding is een internationaal branding bureau gevestigd in Amsterdam. Sinds 2013 ontwikkelt het bureau merken, huisstijlen en verpakkingen voor klanten uit de hele wereld. Het bureau onderscheidt zich door een cultuur van positiviteit en creativiteit, waarin mensen en merken floreren. Een vierdaagse werkweek benadrukt de bijzondere cultuur waarin mensen en creativiteit de ruimte krijgen. De kracht van Positivity ligt in het strategisch vermogen om tot de essentie te komen, gevolgd door sterke merk visualisaties.'

(bron: PB/MR)

De 186 eerdere interviews uit deze serie
186. [marketeer 186] Hans Vos - schrijver, schilder en artiest
185. [marketeer 185] Floris Smits - marketingmanager Optisport
184. [marketeer 184] Jill Snijder - founder Lepelclub
183. [marketeer 183] Melvin Klink - commercieel directeur SpecialistenNet
182. [marketeer 182] Alessandro van de Loo - Vacanze col Cuore
181. [marketeer 181] Perzia Malayeri - designer fashionlabel Perzia.nl
180. [marketeer 180] Paula Jap Tjong - promotor Knuffel en Stoelyoga
179. [marketeer 179] Michelle Rienks - marketeer Univé
178. [marketeer 178] Flo van Haastrecht & Zoe van Helvoirt - BeeGrateful
177. [marketeer 177] Pascal Beeren- sterrenrestaurant De Bokkedoorns
176. [marketeer 176] Jeroen Verdenius- marketingmanager Vermaat Groep
175. [marketeer 175] Mieke van Vugt - bedenker van foodmerk OaYeah
174. [marketeer 174] Max Blom - medeoprichter kitesurfmerk Mystic
173. [marketeer 173] Raymond Wolf en Fritjof Terlingen - Wolf rijbewijsshop
172. [marketeer 172] Valentine van der Lande - 'Cereal Entrepreneur' Oot Granola
171. [marketeer 171] Cis Nijenhuis: co-founder van Witlof Skincare
170. [marketeer 170] Saskia Schuit - new business developer Waterdrop
169. [marketeer 169] Susan Houben - Head of Marketing van SodaStream
168. [marketeer 168] Raoul Nijlhof - oprichter en marketeer Luggage Care
167. [marketeer 167] Janina Jahns - marketeer bij Diageo
166. [marketeer 166] Olaf Ouwerkerk en Youri van Slingerland van Happy Trails
165. [marketeer 165] Bob Verlaat - marketeer Super73 e-bikes
164. [marketeer 164] Samantha Sowirono - co marketeer Klarna
163. [marketeer 163] Bing van der Lande - merkenbouwer Object Embassy
162. [marketeer 162] Julie Munneke - founder van Tiny Library
161. [marketeer 161] Janne van den Tweel - marketing coördinator QWIC
160. [marketeer 160] Esmée Clewits - oprichter YourDesq
159. [marketeer 159] Evelien de Vries - oprichter van MDV Europe
158. [marketeer 158] Andrea van Nieuwenhuizen - Head of Marketing Stox Energy Socks
157. [marketeer 157] Lindsay van der Looij - merkbewaarder van Bloy Institute
156. [marketeer 156] Celine Lokhorst - marketing manager Kamera Express
155. [Marketeer 155] Hans van der Eerden van De Raad van Buiten
154. [Marketeer 154] Coen de Kovel - cmo webshop Pluck
153. [Marketeer 153] Double Dutch sisters
152. [Marketeer 152] Fleur Runhardt en Roos Lindhout van House of Treats
151. [Marketeer 151] Jacqueline Seton-Jacobs (Seton’s Bakery) 
150. [Marketeer 150] Lena Cobelens van lounge- en sleepwear merk Le Olive
149. [Marketeer 149] Phil Vonk: 'Auto.nl is een lifehack'
148. [Marketeer 148] Ramon Beuk - chef, leraar en ondernemer over Wayooh
147. [Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette  
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheq

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken