AH pioniert met teaser en QR-code op tv
- Food-en-retail
- 12 nov 2023 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MediastrategieRetailMarketingcommunicatie
- 12 nov 2023 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
'Er komt komende zondagavond een bijzonder item aan - iets dat AH nog nooit eerder heeft gedaan en waarmee we de eerste zijn in supermarktland die dit doet', meldt de afdeling van Albert Heijn ons geheimzinnig.
Het gaat om een innovatieve manier van tv-inzet, waarbij kijkers in een commercial middels een ‘teaser’ uitgedaagd worden om een QR-code te scannen die in beeld wordt gebracht. 'De tv-commercial is maar twee dagen te zien, iets waar de voice-over al op hint met "Voordat je het weet, is-ie weer weg”. Ook op Videoland komt de commercial terug als pauze-ad', bevestigt Maarten Jan Sluimers, manager externe communicatie en woordvoerder van Albert Heijn. In het venster hieronder is een voorproef te zien.
Gelukkige klanten
De gelukkige klanten die de QR-code scannen worden volgens Sluimers verwelkomd op een landingspagina, waarop ze mee kunnen doen in de race om een tas boodschappen ter waarde van €100 wanneer ze zich abonneren op AH Premium, dat de eerste maand gratis te proberen is. 'De voordelen van Premium zijn: 10% korting op het hele biologische assortiment, 10% korting op het hele Terra-assortiment, twee keer zoveel zegels sparen en altijd tien persoonlijke aanbiedingen in je Bonus Box', memoreert Sluimers nog even. 'Ons mediateam is continue op zoek naar vernieuwing in de plannen om op te vallen in de overdaad aan reclameboodschappen. Zeker op tv is het lastig om de aandacht van de kijker te trekken en de kijker te verrassen, daarom kijken we regelmatig naar vernieuwing en innovatie in het buitenland. Internationaal wordt deze techniek al regelmatig toegepast bij grote campagnes en het blijkt een impactvolle manier van adverteren. We zijn dan ook blij dat we de eerste supermarkt zijn die dit in Nederland doet.'
En inderdaad: Albert Heijn weet nu zelfs van de buis thuis 'retailmedia' te maken.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- RMD24 Retailmedia De kunst is de rode draad te blijven zien
- [marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur bij...
- Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi
- Verkoop Blokker van de baan
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in...
- Campagne voor nieuwe smaken Appelsientje
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 17-05-2024
- [marketeer 203] Arina Abbring -... 17-05-2024
- Veloretti breidt netwerk aan... 16-05-2024
- Vrouwen spenderen veel meer aan... 16-05-2024
- Westland Salades maakt eerste TVC in... 15-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing