Philips lanceert brand sustainability campagne 'Care means the world'
- Food-en-retail
- 7 nov 2023 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieCampagnes
- 7 nov 2023 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Philips komt met een nieuwe wereldwijde merkcampagne met als thema 'Care means the world'. Dat vertelt Nathalie Lam, Head of Global Sponsorship bij Philips die met haar team verantwoordelijk is voor de campagne, in de nieuwe MarketingTribune die vandaag bij abonnees op de mat valt.
In november 2023 gaat de global campagne lopen, waarmee Philips nog meer awareness wil creëren met betrekking tot het onderwerp sustainability.
'Namelijk via het vertellen van verhalen over patiënten die gediagnostiseerd zijn met duurzame producten uit het Philips healthcare portfolio. De belevenis van deze patiënten in combinatie met zorg voor de planeet staat centraal. “Care means the world” is onze overkoepelende boodschap', onthult Lam, die geldt als een 'trailblazer' op verschillende onderdelen van het marketingvak en de merkcampagnes voor Philips coördineert.
De nieuwe global campagne is met TBWA\ en de Omnicomgroep ontwikkeld.
MT: Hoe wordt ‘Care means the world’ uitgerold? Centraal aangestuurd of met lokale sausjes?
Nathalie Lam: ‘In plaats van een productieteam die de hele wereld overvliegt, hebben we een duidelijke omlijnde briefing ontwikkeld om consistentie te bewaken. Zodat we lokale fotografen in meerdere landen konden inzetten voor de fotografie van de diverse patiënten uit de verschillende landen die we gebruiken voor de campagne. Dat is zowel in de D&I- als in de sustainable context een goed uitgangspunt geweest, denken we. De lokale fotografen en de hoofdrolspelers, de patiënten uit verschillende landen, vertegenwoordigen een diverse afspiegeling van de samenleving. Bureau Massive Music uit Amsterdam produceerde de muziek voor alle content van de campagne. Muziek vind ik zeer bepalend om emotie over te brengen het versterkt de boodschap. In deze wereldwijde campagne komt veel samen in waar ik voor sta. De boodschap is mooi, het beeld laat de patiënt in zijn kracht staan en brengt belangrijke thema’s samen gezondheid, duurzaamheid, diversiteit en de natuur. Verbinding met de natuur staat centraal.’
(PvWK, foto: Zuiverbeeld | 3d logo Rubaitul Azad / Unsplash)
In het interview voor de rubriek 'CMO in het diepe' gaat Nathalie Lam, die behalve als Head of Global Sponsorship bij Philips ook als bestuurslid van de Bond van Adverteerders, voorzitter van de BVA-werkgroep I&D en binnen Philips met ‘environment & sustainability’ en merkcampagnes bezig is, uitgebreid in op haar drijfveren en learnings. De printeditie MT18/'23 met het complete interview en met (zeer actueel) 'Verbinding' als thema, is exclusief beschikbaar voor abonnees. Steun goede vakjournalistiek, mis niks meer en lees als eerste wat de grootste merken doen: reserveer hier jouw editie. ‘De missie is nog niet volbracht.’
Nathalie Lam, Head of Global Sponsorship bij Philips
Lees ook: Philips by our purpose and caring for people
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Nathalie Lam
- insights
- TBWA\
- Omnicom
- Massive
- Amsterdam
- interview
- cmo
- Eindhoven
- Head of Global Sponsorship
- Philips
- Bond van Adverteerders
- global campaign
- zorg
- merk
- nieuw
- Let's make things better
- medische innovaties
- Care means the world
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- RMD24 Retailmedia De kunst is de rode draad te blijven zien
- [marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur bij...
- Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi
- Verkoop Blokker van de baan
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in...
- Campagne voor nieuwe smaken Appelsientje
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 17-05-2024
- [marketeer 203] Arina Abbring -... 17-05-2024
- Veloretti breidt netwerk aan... 16-05-2024
- Vrouwen spenderen veel meer aan... 16-05-2024
- Westland Salades maakt eerste TVC in... 15-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing