Philips lanceert brand sustainability campagne 'Care means the world'

Philips lanceert brand sustainability campagne 'Care means the world'
  • Food-en-retail
  • 7 nov 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieCampagnes

Philips komt met een nieuwe wereldwijde merkcampagne met als thema 'Care means the world'. Dat vertelt Nathalie Lam, Head of Global Sponsorship bij Philips die met haar team verantwoordelijk is voor de campagne, in de nieuwe MarketingTribune die vandaag bij abonnees op de mat valt.

In november 2023 gaat de global campagne lopen, waarmee Philips nog meer awareness wil creëren met betrekking tot het onderwerp sustainability.

'Namelijk via het vertellen van verhalen over patiënten die gediagnostiseerd zijn met duurzame producten uit het Philips healthcare portfolio. De belevenis van deze patiënten in combinatie met zorg voor de planeet staat centraal. “Care means the world” is onze overkoepelende boodschap', onthult Lam, die geldt als een 'trailblazer' op verschillende onderdelen van het marketingvak en de merkcampagnes voor Philips coördineert.

De nieuwe global campagne is met TBWA\ en de Omnicomgroep ontwikkeld.

MT: Hoe wordt ‘Care means the world’ uitgerold? Centraal aangestuurd of met lokale sausjes?

Nathalie Lam: ‘In plaats van een productieteam die de hele wereld overvliegt, hebben we een duidelijke omlijnde briefing ontwikkeld om consistentie te bewaken. Zodat we lokale fotografen in meerdere landen konden inzetten voor de fotografie van de diverse patiënten uit de verschillende landen die we gebruiken voor de campagne. Dat is zowel in de D&I- als in de sustainable context een goed uitgangspunt geweest, denken we. De lokale fotografen en de hoofdrolspelers, de patiënten uit verschillende landen, vertegenwoordigen een diverse afspiegeling van de samenleving. Bureau Massive Music uit Amsterdam produceerde de muziek voor alle content van de campagne. Muziek vind ik zeer bepalend om emotie over te brengen het versterkt de boodschap. In deze wereldwijde campagne komt veel samen in waar ik voor sta. De boodschap is mooi, het beeld laat de patiënt in zijn kracht staan en brengt belangrijke thema’s samen gezondheid, duurzaamheid, diversiteit en de natuur. Verbinding met de natuur staat centraal.’
(PvWK, foto: Zuiverbeeld | 3d logo Rubaitul Azad / Unsplash)

In het interview voor de rubriek 'CMO in het diepe' gaat Nathalie Lam, die behalve als Head of Global Sponsorship bij Philips ook als bestuurslid van de Bond van Adverteerders, voorzitter van de BVA-werkgroep I&D en binnen Philips met ‘environment & sustainability’ en merkcampagnes bezig is, uitgebreid in op haar drijfveren en learnings. De printeditie MT18/'23 met het complete interview en met (zeer actueel) 'Verbinding' als thema, is exclusief beschikbaar voor abonnees. Steun goede vakjournalistiek, mis niks meer en lees als eerste wat de grootste merken doen: reserveer hier jouw editie. ‘De missie is nog niet volbracht.’


Nathalie Lam, Head of Global Sponsorship bij Philips

Lees ook: Philips by our purpose and caring for people

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken