Lidl Deals eerste uiting Alfred voor Lidl

Lidl Deals eerste uiting Alfred voor Lidl
  • Food-en-retail
  • 23 feb 2024 @ 09:09
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Lidl start haar nieuwe marketingstrategie met de lancering van een prijscampagne ‘Lidl Deals’, de eerste van Alfred, het nieuwe reclamebureau van de super.

De campagne is onderdeel van een nieuwe marketingstrategie om het merk Lidl nog verder te laten groeien en is te zien en horen op onder andere tv, radio, online, in print, digital out of home, social en op de winkelvloer. Alles vanuit een herkenbare uiting: de gele ‘prijssticker’ met Lidl Deals.

Lidl Deals is de overkoepelende naam voor een periode van diepe prijsacties en kent de slogan ‘Nu nóg meer Lidl voor je geld’. Bij Lidl krijgt de consument altijd al de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs. Tijdens de Lidl Deals zullen de prijzen nóg lager zijn en krijg je dus nóg meer Lidl voor je geld.

Opvallend hoe Lidl de Jumbo-strategie volgt met een blinde focus op de prijs. Jumbo hanteert tenslotte de pay-off: En dat voor die prijs. Wij vragen ons af hoe onderscheidend dit concept gaat worden. Bovendien vinden wij de bijna maniakale boodschappendrift nogal overdreven. Wordt in de spot niet aangezet tot  overmatige consumptie? Terwijl de tendens in de maatschappij juist is om verspilling en overconsumptie tegen te gaan?  

Laura Klaver, Head of Marketing Lidl in een reactie: ‘Wij doen er alles aan om onze klanten de hoogste kwaliteit te bieden voor de laagste prijs. Dat is geen loze belofte, dat maken we ook waar. Dat wijzen producttesten en prijsonderzoeken keer op keer uit. We vinden het belangrijk dat de boodschappen betaalbaar en toegankelijk blijven, net zoals een duurzame en gezonde leefstijl. Het inzetten van prijsacties draagt hieraan bij. We zijn immers altijd al goedkoop, maar het is natuurlijk extra fijn dat je tijdens de Lidl Deals voor goede producten nóg meer Lidl voor je geld krijgt. En dat vertellen we uiteraard op de Lidl manier met een knipoog.'

Ze vervolgt: '​Ook onze andere campagnes dragen bij aan deze belofte. Denk hierbij aan onze themaweken, maar ook de spaaractie ‘Zuinig op je lijf? Spaar voor gratis producten uit de Schijf van Vijf!’, waarbij onze klanten voor gratis producten uit de Schijf van Vijf konden sparen. Daarnaast hebben we vorig jaar structureel de prijzen van onze vezelrijke producten verlaagd en zijn deze net zo laag geprijsd als het minder vezelrijke alternatief. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om volkorenbrood, volkoren beschuit, zilvervliesrijst en volkoren wraps. Op onder andere deze wijze maken wij een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk.'

Jeroen van de Sande, ECD bij Alfred is samen met Rogier Mahieu creatief eindverantwoordelijk voor het Lidl-werk: ‘In alle videomiddelen en radio hebben we aan dat visual device nog een ‘oorwurm’ toegevoegd. Hiervoor hebben we samen met Tom Tukker een Nederlandse versie van het nummer ‘Thrift shop’ van Macklemore gemaakt. Het nummer gaat over de vraag ‘waarom zou ik geld uitgeven aan te dure merken? Het is natuurlijk ook veel leuker om het systeem te hacken en minder geld uit te geven. Dat geldt altijd al bij Lidl, maar tijdens de Lidl Deals helemaal.’ 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken