De laatste van het jaar staat in het teken van (print)media en het 25-jarig bestaan van de Mercurs. Verder de 29e editie van de rubriek Jongereniconen. Genoeg leesvoer voor onder de boom dus.
Een nummer bomvol contentmarketing + alle uitslagen van de Grand Prix Content Marketing + het feestelijke verslag van de avond in beeld. Verder de shortlist voor de Gouden Zaag editie 2024.
Voor het Dossier Employer branding als marketingtool sprak de redactie met onder meer ASML. In de rubriek CMO in het diepe Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens.
Voor ons Dossier interviewden we Picnic, Stichting Nederlandse Datakluis, Veloretti en Mediahuis. In de rubriek 'Marketeers op stelling' reageerde ons panel op de stelling: ‘Databased marketing is de nieuwe religie en consumenten offeren hun privacy op het altaar van personalisatie’
In de rubriek CMO in het diepe sprak hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer met Jelle Mul van Patagonia, onder meer over vertrouwen.
Terug in de schoolbanken voor een lesje merkpositionering ;-)
Een interview met Ana Henriques van Tui, De zomerfavorieten van Hartman, Etos, Coca-Cola en Eiffel en 40 jaar Effie.
In deze editie over Jongeren onder meer Het Grote Jongerenonderzoek editie 2024 van Mediahuis, MediaTest en Wayne Parker Kent. Verder een uitgebreide editie op Nima Marketing Day.
Met een sportzomer in het vooruitzicht een Dossier over Sportmarketing en een interview met sportsponsor Booking.com. In het hart van het blad alles over Nima Marketing Day met interviews met sponsoren. En natuurlijk de uitslagen van de SAN Accenten!
Een dik dossier over retailmedia: van een analyse en een blik op China tot interviews met Basic-Fit, Abovo Maxlead en The Retail Media Hub, en oh ja Appie natuurlijk.
In de rubriek 'CMO in het diepe' een interview met Margriet de Kroon van de exclusieve datingapp Inner Circle en we duiken de wereld van cultuurmarketing in: 'Balanceren op de dunne draad tussen commercie en integriteit'.
Waar kun je het leren, dat merkenbouwen, en hoe bouw je een merk weer op als het iets doms heeft gedaan? En sloopt snel salessucces het stevige merkfundament?
In editie 04 de jaarlijkse Top-100 Adverteerders in samenwerking met Nielsen. Verder veel aandacht voor social media: de cijfers en een exclusief interview met TikTok.
Everything you wanted to know about ESG, but were afraid to ask!
In ons Dossier B2B 25 vragen aan een topkwartet marktonderzoekers, een interview met Wing Cheung van Synerflow over B2B en social selling en marketeers reageren op de stelling 'social media zijn de effectiefste kanalen voor B2B'.
Om het nieuwe jaar goed voorbereid te beginnen 30+ pag over AI, van wet- en regelgeving en termen en definities tot interviews met marketeers die al dagelijks met AI werken.
In het laatste nummer van 2023 ligt de focus op Media, maar dat niet alleen. Want wat te denken van de 28e editie van onze jaarlijkse eindejaarsrubriek Jongereniconen en de 16e editie van het jaarlijkse Trendrapport Marktonderzoekbureaus!
In ons Dossier Food onder meer interviews met het iconische merk Kikkoman, Ron Gastrobar, Good Chef, Happy Italy en Albert Heijn. Verder een terugblik in beeld op de Grand Prix Content Marketing Awards: Gelukkig hebben we de foto's nog!
In de rubriek CMO in het diepe Nathalie Lam van Philips, de Grand Prix Content Marketing-special met daarin alle prijswinnaars, casebeschrijvingen en juryrapporten en verder alles over 'verbinding', niet alleen tussen merk en consument, maar ook politiek en kiezer, want de politiek kan nog wel iets van de marketeer leren.
DM hoort thuis in je marketingmix?! Lees hierover in ons Dossier Direct Marketing. En nog veel meer natuurlijk...
In deze editie staat het Dossier in het teken van CX en een interview met Sean Peron van Ace & Tate voor de rubriek CMO in het diepe.
De ware prijs is een rekbaar begrip. Voor ons Dossier True Pricing sprak de redactie onder meer met Caroline van Turennout van Zeeman, Wilma Veldman van Hema, Willy Baltussen van de WUR, Simon-Kucher en Ralph de Vries.
Naast 24 pag over Retailmedia in de rubriek CMO in het diepe een interview met Menno Dings van OFM.
Een editie boordevol zomerse interviews met maar liefst 12 marketeers. Verder deel 10 van The art of positioning, deel 6 van MarketingAffairs, de Nationale Marketing Benchmark en nog veel meer. Echt een nummertje voor aan de rand van het zwembad! Veel leesplezier!
De nieuwe talenten in de Nederlandse reclamewereld, interviews met Nederlandse Loterij, Kruidvat en Heineken, een terugblik op Nima Marketing Day 2023 en het Grote Jongerenonderzoek 2023 van Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest.
Een vooruitblik op de Nima Marketing Day 2023, de uitslag van de SAN-accenten en een interview met Mariëlle Krouwel, die op zoek is naar het 'Kruidvat-effect'.
In deze editie onder meer een interview met De Speld, de SAN Next Merkenbouwer Kanshebbers stellen zich voor en de uitslagen van de Esprix 2023.
Het kon niet uitblijven: de redactie duikt diep in de wereld van Artificial Intelligence met analyses van ChatGPT en Dall-E en interviews met KLM, Afas en VodafoneZiggo. En nog heel veel meer( kunstmatige) intelligentie. In één keer bij dankzij editie 06 van MarketingTribune.
Harde cijfers reclame met onthullende interviews met onder meer Peter van Leeuwen, Fred Moolhuijsen, Jeroen van Eck en René Repko.
In dit nummer de jaarlijkse Top-100 Adverteerders in samenwerking met Nielsen. Verder in de rubriek' CMO in het diepe' Miranda Smit van Praxis.
Als merk de barricades op! Hoe dan? Onder meer interviews met Lush, Dille & Kamille en Sprinkler. Daarnaast reageren marketeers op de stelling ‘Merken moeten activisme aan de politiek overlaten’ en nog veel meer activisme!
In deze editie een interview met Andres Neira de Back van Center Parcs en een duimendik dossier over de P van Plaats.
In een iets opgestrakte vormgeving starten we het nieuwe jaar goed met een Dossier in het kader van de goede voornemens: Belofte + Bewijs. Verder maar liefst twee nieuwe series: Marketing Affairs en The Art of Positioning.
Ons Kerstnummer! 92 pag dik met onder meer ons Dossier Media, de 27e editie van Jongereniconen en de 15e editie van het Trendrapport Marktonderzoekbureaus in samenwerking met MOA.
Voor het Dossier B2B = hot spraken we onder meer met Martijn Delahaye, CMO van Afas en we legden ons panel de stelling voor: 'B2B-marketing is moeilijker dan B2C-marketing', Verder een uitgebreide terugblik op de succesvolle allereerste editie van The Dutch Podcast Conference.
Naast een goedgevuld Dossier over Aandacht in de rubriek CMO in het diepe Annemarie de Munnik van Lego. Verder een uitgebreide terugblik op de Grand Prix Content Marketing 2022: Content kings & queens. Gelukkig hebben we de foto's nog!
In deze editie niet alleen een 15 pagina's tellend Dossier, maar ook de Grand Prix Content Marketing-special met alle winnaars en bekroningen.
Naast een lijvig Dossier over de P van Prijs ook een interview met Philippe Stulens van Randstad Groep Nederland in de rubriek 'CMO in het diepe". En nog heel veel meer natuurlijk...
Een rondje langs de velden in onderzoeksland inclusief een exclusief onderzoek van Validators & MarketingTribune over A-merken in crisistijd en de keuzes die de consument maakt en alles over de nieuwe visuele identiteit van KRO-NCRV.
In het kader van Dossier Studiereis spraken we met Nyenrode Business Universiteit, SRM, Beeckestijn Business School en NIMA. Verder interviews met Ana Henriques van TUI en megawandelaar, avonturier en vakgenoot Tom Voors. In CMO in het diepe wordt Els Dijkhuizen van Heineken aan de tand gevoeld en onze man in Cannes doet verslag van de Cannes Lions.
Voor ons Dossier over jongeren + marketing spraken we met bureaus Youngworks & Small, vroegen we ons Marketeers op stelling-panel of de invloed van marketing op jongeren wordt overschat en nog heel veel meer. Plus de terugblik op Nima Marketing Day 2022.
In de rubriek CMO in het Diepe een interview met Mark Appel van CM.com. Verder de uitslagen van de SAN Accenten 2021 en de Nima Marketing Day 2022-special.
Voor editie 08 dook de redactie diep in data en sprak onder meer met Google. Verder in dit nummer een terugblik op het Branded Content Event 2022 en de uitslagen van de Esprix Awards 2022.
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Job Alert