BNN stopt met State Magazine

  • Media
  • 9 jan 2015 @ 15:50
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • EntertainmentOnlineMuziekMedia

State Magazine, de hiphopwebsite van BNN, stopt. Vandaag maakte hoofdredacteur Thijs Molenberg bekend dat de stekker definitief uit het platform gaat. De publieke omroep moet bezuinigen en dat gaat ook ten koste van dit online platform.

'In Hilversum wordt zwaar bezuinigd, dus moeten er keuzes worden gemaakt bij BNN', zegt Molenberg tegen muziekwebsite 3voor12. 'De omroep kan geen twee online hiphopmerken (State en 101Barz) in de lucht houden, en heeft gekozen te focussen op het grootste merk. Zo trok State Magazine aan het kortste eind.'

State Magazine werd in 2005 opgericht door Kees de Koning, oorspronkelijk journalist, later eigenaar van hiphop-label Top-Notch. Hij ging destijds in zee met Heineken om te komen tot een inhoudelijk, journalistiek platform over hiphop. Toen het biermerk twee jaar geleden stopte als sponsor, ontfermde BNN zich over State Magazine. Tot nu dan.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken