BNN stopt met State Magazine
- Media
- 9 jan 2015 @ 15:50
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - EntertainmentOnlineMuziekMedia
- 9 jan 2015 @ 15:50
- Redactie Media
State Magazine, de hiphopwebsite van BNN, stopt. Vandaag maakte hoofdredacteur Thijs Molenberg bekend dat de stekker definitief uit het platform gaat. De publieke omroep moet bezuinigen en dat gaat ook ten koste van dit online platform.
'In Hilversum wordt zwaar bezuinigd, dus moeten er keuzes worden gemaakt bij BNN', zegt Molenberg tegen muziekwebsite 3voor12. 'De omroep kan geen twee online hiphopmerken (State en 101Barz) in de lucht houden, en heeft gekozen te focussen op het grootste merk. Zo trok State Magazine aan het kortste eind.'
State Magazine werd in 2005 opgericht door Kees de Koning, oorspronkelijk journalist, later eigenaar van hiphop-label Top-Notch. Hij ging destijds in zee met Heineken om te komen tot een inhoudelijk, journalistiek platform over hiphop. Toen het biermerk twee jaar geleden stopte als sponsor, ontfermde BNN zich over State Magazine. Tot nu dan.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- BNN
- fans
- Top Notch
- Heineken
- online platform
- journalistiek
- rap
- hiphop
- State Magazine
- Kees de Koning
- muziek
- State
- magazine
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Start advertenties op Amazon Prime... 16-10-2024
- MediaMarkt kiest voor Publicis als... 15-10-2024
- Speciale gast bij Joe Radio11-10-2024
- Koning opent DPG Media-kantoor... 10-10-2024
- DPG Media brengt Europees... 09-10-2024
- Kijktijd tv loopt iets terug NPO... 08-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing