RTL Ventures 100% eigenaar van Dutch Learning Company

  • Media
  • 11 aug 2015 @ 10:47
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineZakelijkE-commerceMedia

RTL Ventures heeft vandaag bekendgemaakt dat het per 1 augustus zijn belang in e-learningbedrijf Dutch Learning Company heeft uitgebreid van 79% naar 100%.

Vincent Pieterson, investment-manager bij RTL Ventures: 'Met de volledige overname van Dutch Learning Company bestendigen we onze positie in de groeimarkten e-learning en e-health. Als 100% aandeelhouder is het nog eenvoudiger om synergie te realiseren tussen RTL en DLC wanneer het gaat om de uitbouw van het DLC-porfolio en de verdere ontwikkeling van het merk IedereenEHBO.nl.'

Mede-oprichter Jos Collignon van Dutch Learning Company verlaat met ingang van 1 januari 2016 het bedrijf en gaat als zelfstandige verder.

RTL Ventures nam in december 2013 een belang van 37,3% in Dutch Learning Company. Dit belang werd in januari 2015 uitgebreid naar 79%. DLC is de grondlegger en inmiddels grootste online aanbieder van EHBO-cursussen voor de zakelijke en consumentenmarkt in Nederland. IedereenEHBO.nl is het merk waarmee DLC op de consumentenmarkt opereert.

DLC biedt EHBO-cursussen volgens het principe van blended learning: de theorie thuis op een zelf gekozen moment via e-learning bestuderen en de opgedane kennis in de praktijk oefenen bij een van de 200 cursuslocaties verspreid door heel Nederland. In het eerste halfjaar van 2015 hebben ruim 4.000 mensen een Rode Kruis gecertificeerd diploma behaald via 'Iedereen EHBO'. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken