Nederlander zoekt hulp bij duurzaam wonen
- Online
- 2 okt 2013 @ 09:54
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-marketing
- 2 okt 2013 @ 09:54
- Redactie Online
Nederlanders willen graag duurzaam wonen. De interesse is groot (90%) en maar liefst 97% ziet het belang om zo bij te dragen aan een betere wereld. Maar het besparen van geld is de grootste drijfveer. Dat blijkt uit een onderzoek onder 900 mensen van Langlevejehuis.nl, een nieuwe site die mensen helpt bij het toepassen van duurzaam wonen.
Bijna driekwart doet iets aan duurzaam wonen. Door te isoleren, ramen te voorzien van dubbelglas en zonnepanelen of een hr-ketel aan te schaffen. Tegelijkertijd geeft meer dan de helft aan er nog te weinig van te weten om er echt mee aan de slag te gaan. Zo weet meer dan driekwart niet welk energielabel zijn of haar huis heeft, terwijl de meesten (meer dan 82%) wel weten dat een energielabel in de toekomst verplicht wordt.
Nuttig en luchtig
De interesse in tips over duurzaam wonen is groot, zoals goed toepasbare en betaalbare adviezen, handige rekenmodellen, ervaringsverhalen en vooral luchtigheid en relativeringsvermogen. Die mist men op de huidige websites over duurzaam wonen.
Bezoekers kunnen op www.langlevejehuis.nl een test doen, die ze helpt om energiezuinig wonen zo slim mogelijk in de praktijk te brengen. Een halfjaar lang volgen ze een stappenplan boordevol weetjes, tips, actiepunten en oplossingen passend bij hun persoonlijke (woon)situatie. De test en het stappenplan zijn ontwikkeld in samenwerking met Milieu Centraal. Partners van Lang Leve Je Huis zijn Nuon, Liander, Solarlux, VELUX en Sense for Life Kozijnen.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
- VanMoof lanceert S6: krachtiger en... 11-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers