Bas Drogtrop leidt ambitieus Insider Benelux

Bas Drogtrop leidt ambitieus Insider Benelux
  • Online
  • 9 dec 2019 @ 09:01
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DigitaalE-marketingInnovatiePersonalia

Growth management-platform Insider breidt uit in de Benelux en heeft Bas Drogtrop aangesteld als country manager voor deze regio. Het bedrijf dat ondersteund wordt door Sequoia Capital bouwt daarmee verder aan de Europese expansie.

Volgens Insider-CEO Hande Cilingir is de Benelux een aantrekkelijke regio vol potentie. 'Onze uitbreiding in Europa heeft aanzienlijke vooruitgang geboekt en we zullen dan ook niet stoppen met groeien in 2020. De komende jaren is ons doel om de meest gebruikte martech-software te worden van heel de Benelux.'

Cilingir is verheugd dat Drogtrop het team komt versterken. 'Zo kunnen we onze expansie-plannen in de Benelux realiseren. Deze stap is een logisch gevolg van de constante groei die we doormaken: wereldwijd helpen we steeds meer merken die voor een volledig nieuwe beleving van customer experience gaan.'

Na een Series B-financieringsronde, is het platform van Insider 'goed voorbereid om marketeers in verschillende branches te helpen met digitale groei door inzet van segmentatie en personalisatie'. Dit wordt gedaan met AI en machine learning in de gehele funnel, 'van acquisitie tot activering'. Het platform van Insider stelt marketeers in staat om gepersonaliseerde journeys over alle devices heen te bieden (web, mobile web, mobile apps, messaging, email en ad channels).

Wie is Bas Drogtrop?

Benelux-directeur Bas Drogtrop brengt meer dan tien jaar ervaring met zich mee op het gebied van digital marketing en senior leadership met daarnaast ook scherp inzicht in de regionale markt. Hij was hiervoor onder andere werkzaam als managing director bij Sociomantic Labs en commercieel verantwoordelijke bij Zanox (Awin).

'Door in de afgelopen jaren veel met e-commerce-bedrijven en CMO’s te werken besefte ik dat de industrie vol geweldige ideeën en initiatieven zit, maar dat er slechts een beperkt aantal daadwerkelijk wordt uitgevoerd', zegt Drogtrop. 'De meeste ideeën lopen vast door het gebrek aan tijd om deze uit te voeren en door de beperkte mogelijkheden op het gebied van IT en technologie. Bij Insider halen we deze obstakels weg en maken we het mogelijk voor marketeers om de beste en meest succesvolle middelen in te zetten voor digitale groei.'

Lokaal topteam

De Benelux-tak zal zorgen voor ondersteuning aan regionale merken en is daarvoor op zoek naar toptalent uit de regio om het alsmaar groeiende bedrijf te versterken.

'Met lokale teams in ruim 24 landen bieden onze growth-consultants op een unieke wijze ondersteuning aan onze partners', aldus Kubilay Sengun, managing director EMEA. 'Daarbij helpen wij zowel met het uiteenzetten van de groeistrategie als verbetering van de belangrijkste KPI’s. Dit alles wordt gedaan in de lokale tijdzone en eigen taal. Wij brengen diepgaande expertise vanuit verschillende branches om voor de klanten een ultieme personalisatie ervaring te bieden.'

Het growth management-platform van Insider heeft zich reeds bewezen bij grote merken door inzet van segmentatie en personalisatie, waarbij groei van de belangrijkste KPI’s in de hele funnel; CR, AOV, LTV, ROAS en andere metrics zijn gerealiseerd.

Gepersonaliseerde datahub

Het Growth Management Platform (GMP) maakt gebruik van een enkele datahub, koppelt consumenten en merken en geeft een gepersonaliseerde ervaring op relevante momenten en plekken in het oriëntatie- en aankoopproces.

Integratie van het platform is eenvoudig en geeft geen extra belasting op IT-teams. Na koppeling kunnen marketeers direct aan de slag met het opzetten van gepersonaliseerde ervaringen, optimalisatie van acquisitiekosten en het bouwen van een langdurige customer lifetime journey.

Insider is een technologiebedrijf met vestigingen in Londen, Parijs, Singapore, Tokio, Hong Kong, Seoul, Sydney, Helsinki, Barcelona, Dubai, Moskou, Warschau, Taipei, Jakarta, Manilla, Wellington, Istanbul, Kiev, Ho Chi Minh-stad, Bangkok, Brussel, Amsterdam, Luxemburg, Ankara en Kuala Lumpur.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken