Lotto organiseert wielercompetitie bij Tour du Jour

Lotto organiseert wielercompetitie bij Tour du Jour
  • Sponsoring
  • 26 jun 2014 @ 13:26
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringMedia

Lotto sponsort het RTL 7-programma Tour du Jour en vult deze sponsoring in met een competitie waarin kopmannen van wielerverenigingen tegen elkaar racen in het tv-programma. Digitaal bureau 3sixtyfive ontwikkelde hiervoor een Facebook-app waarin de wielerverenigingen zich presenteren en stemmen moeten verzamelen van hun achterban om geselecteerd te worden voor het programma Tour du Jour.

Vanaf deze week worden alle geïnteresseerde wielerverenigingen gepresenteerd in een Facebook-app die via kopmanrace.nl zowel desktop als mobiel te benaderen is. Daar kunnen de wielerverenigingen hun achterban oproepen hun stem uit te brengen.

Op maandag 7 juli 2014 worden de 28 wielerverenigingen met de meeste stemmen bekendgemaakt in de Facebook-app. Zij mogen dan een kopman aanleveren voor een race tijdens een live uitzending van RTL 7 Tour du Jour.

Lotto heeft in samenwerking met de wielerbonden KNWU en NFTU alle wielerverenigingen opgeroepen om mee te doen aan deze actie. De Koninklijke Wieler Unie (KNWU) en de Nederlandse Toerfiets Unie (NTFU) kunnen al ruim 50 jaar rekenen op een flink bedrag van het resultaat van De Lotto.

De Lotto werd in 1961 opgericht door sporters, om middels het organiseren van kansspelen geld te genereren voor de Nederlandse sport. Na aftrek van prijzengeld en kosten draagt De Lotto 100% van haar resultaat af aan de Nederlandse samenleving, waarvan zo’n driekwart gaat naar sportkoepel NOC*NSF, die dit bedrag op haar beurt verdeelt onder de 76 aangesloten sportbonden.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken