Nominaties SponsorRingen categorie Media

Nominaties SponsorRingen categorie Media
  • Sponsoring
  • 18 nov 2014 @ 11:23
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSponsorcongresSponsorRing

Komende donderdag vindt in DeFabrique de uitreiking plaats van de SponsorRingen 2014. Tot die dag, dagelijks een overzicht van kanshebbers op een SponsorRing. In de categorie Media zijn genomineerd: Teva & Expeditie Robinson, Hornbach & Utopia en Jumbo & ‘Roy Donders, meer dan stylist van het Zuiden’.

Teva & Expeditie Robinson
Ter introductie van een nieuwe categorie producten en om de naamsbekendheid te vergroten zocht Teva een geloofwaardige etalage. In het tv-programma Expeditie Robinson, de ultieme proef voor mens en materiaal, vond de outdoorschoenenfabrikant de perfecte match. Een nieuwe Facebook-applicatie realiseerde vervolgens alle doelstellingen: meer fans, meer naamsbekendheid en meer sales.
Met de app kunnen fans via interactieve, 360 graden video’s het Robinson-eiland verkennen en exclusieve behind-the-scenes content bekijken. Door kennisproeven te doen maken ze wekelijks kans op Teva-survivalpakketten en de hoofdprijs: een reis voor 2 personen naar de Fiji-eilanden.
RTL jaagt de campagne crossmediaal aan via een breed pakket cromo’s, billboards, streamspots en branded content op de site. Op de winkelvloer wordt een speciale Expeditie Robinson-collectie gepromoot.
50.000 deelnemers gaan digitaal het avontuur aan en het aantal fans op de Facebook-pagina van Expeditie Robinson, waar Teva sterk aanwezig is, stijgt met maar liefst 143 procent. De samenwerking heeft ook een klinkend resultaat voor Teva. De naamsbekendheid steeg met 10 procent en er was significante groei in de sales. Het aantal winterklanten werd meer dan verdubbeld.

Hornbach & Utopia
Op 1 Januari 2014 zeggen vijftien hun huidige leven vaarwel en gaan in het SBS6-programma Utopia, vanaf niets, een gedroomde samenleving opbouwen. Hornbach is van het begin van de partij.
Utopia en Hornbach vinden elkaar in een gedeeld gedachtengoed; pionieren, dromen bouwen, idealen najagen. Het doel voor Hornbach is meer top-of-mind te worden bij klussers. Klussers kennen de Hornbach-slogan ‘Yippieyayayippieyippieyeah’ wel, maar dat Hornbach ook staat deskundig advies en een uitgebreid assortiment is minder duidelijk.
Hornbach vult die doelstellingen in door de inwoners van Utopia gebruik te laten maken van diensten en producten van Hornbach. Twee experts van Hornbach die de bewoners helpen, maken de kijker duidelijk dat advies geeft en helpt bij projecten.
De activatie wordt doorgetrokken in Utopia-paspoorten, vip-arrangementen en social media. Hornbach besteed in speciale folders, advertenties en op de winkelvloer aandacht aan Utopia.

Jumbo & ‘Roy Donders, meer dan stylist van het Zuiden’
Jumbo is tijdens de laatste Europees en Wereldkampioenschappen voetbal niet actief geweest met een premium of een promotie, en dat voelt de supermarktketen. Jumbo besluit het in 2014 anders te doen.
Om op te vallen binnen het geweld van alle Oranje-campagnes, zoekt het Brabantse bedrijf voor een opvallend premium én een spraakmakende manier om de premium te lanceren. Jumbo vindt deze in de sponsoring van het tv-programma Roy Donders, meer dan stylist van het Zuiden op RTL5. Vanaf de start van het programma op 29 april wordt doelbewust toegewerkt naar de apotheose. Op 20 mei volgt in het programma de bekendmaking van het Jumbo WK-premium: het Roy Donders juichpak.
Als nieuwkomer doet Jumbo het goed. De 250.000 juichpakken zijn in tien dagen uitverkocht, in de winkels is het net zo druk als in de dagen voor Kerst. De omzet van Jumbo stijgt in het eerste halfjaar van 2014 met 3,4 procent, een groot verschil met de omzet van de totale markt die in die maanden met 0,2 procent daalt.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken