Audi sponsor van Chinese wintersportteams

Audi sponsor van Chinese wintersportteams
  • Sponsoring
  • 3 aug 2015 @ 14:25
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingOlympische Spelen

De eerste sponsorovereenkomsten na de toewijzing van de Olympische Winterspelen aan Bejing in 2022 kondigen zich al aan. Zo heeft het Duitse Audi op 1 augustus, daags na de toewijzing, een sponsorovereenkomst getekend met het Chinese Winters Sport Administration, meldt met Chinese sportmarketing platform Yutang Sports. Audi wordt onder meer officieel sponsor van China’s nationale teams voor kunstrijden, short track, half pipe snowboard, alpineskiën en freestyle skiën.

Behalve een financiële bijdrage krijgen de Chinese teams de mogelijkheid om gebruik te maken van de uitgebreide technische faciliteiten van Audi. Het Chinese skiteam krijgt bijvoorbeeld de gelegenheid om overzees te trainen met topteams en mag tests uitvoeren in de windtunnels van Audi in het Duitse Ingollstadt.

Behalve deals op sportief vlak, is Audi ook een partnership overeengekomen met de Chinese skioorden Jilin Beidahu, Zhangjiakou Yunding and Changbai Mountain Wanda. Audi gaat de 3 skioorden helpen om de infrastructuur rondom die locaties te verbeteren zodat meer mensen er gebruik van kunnen maken.

Audi is al decennialang een grote sponsor op wintersportgebied. Audi is onder meer hoofdsponsor en naamgever van de Audi FIS Ski Weltcup, hoofdsponsor van de wereldbeker Noordse Combinatie, partner van de FIS wereldbekers voor langlaufen en skispringen en hoofdsponsor van de vierschansentoernee en het wereldkampioenschap skivliegen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken