Kromowidjojo besluit P&G-campagne 'Bedankt, mam'

Kromowidjojo besluit P&G-campagne 'Bedankt, mam'
  • Sponsoring
  • 17 aug 2016 @ 01:04
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenSponsoringOlympische SpelenRio2016Campagnes

Het werd geen eremetaal in Rio, maar toch sluit Ranomi Kromowidjojo haar optreden op de Olympische Spelen feestelijk af, met een eerbetoon aan haar moeder Netty. Deze actie is onderdeel van de sponsor-campagne 'Bedankt, mam' van Procter & Gamble. ‘Ondanks dat ik helaas geen medaille mee naar huis mag nemen, verdien jij als moeder goud.’

In het P&G Family Home heeft Ranomi Kromowidjojo haar moeder Netty maandag in het zonnetje gezet en bedankt voor haar steun en goede zorgen tijdens én in aanloop naar de Olympische Spelen. 'Mam, samen met pap vorm jij mijn onvoorwaardelijke steun en toeverlaat door dik en dun en tijdens goede en slechte tijden. Jij was de eerste persoon die ik belde na mijn race van afgelopen zaterdag en ik heb heel veel gehad aan je lieve woorden en steun tijdens dit lastige moment. Ondanks dat ik helaas geen medaille mee naar huis mag nemen, verdien jij als moeder goud!'

Ranomi en Netty Kromowidjojo zijn de gezichten van de ‘Bedankt, Mam’-campagne van P&G, dat sponsor is van de Olympische Spelen. Dit sponsorschap ziet het bedrijf door de ogen van een moeder, dat is immers de manier waarop P&G elke dag naar de wereld kijkt. Moeders vormen dé inspiratiebron voor P&G en de meeste van haar merken, zoals Ariel en Pampers.

In de ‘Bedankt, Mam’- campagne staat de kracht van een moeder centraal. Zij kan haar kinderen inspireren om hun dromen na te jagen. Ranomi en Netty staan symbool voor de rol die een moeder speelt in het leven van een kind. Netty: 'Ik ben heel blij dat wij deze twee weken in Rio konden zijn om Ranomi aan te moedigen en te steunen. Ze heeft er zo hard voor geknokt, maar het is helaas niet geworden wat zij er van gehoopt had. Wij zijn ontzettend trots op haar.'

De ‘Bedankt, Mam’- campagne loopt van 11 april tot 22 augustus 2016 en is gelinkt aan de verschillende P&G-merken. De campagne is gedurende zes maanden geactiveerd via tv, winkelvloer, online/social, PR en via P&G’s 'Lekker in het leven'-platform. Daarnaast werden ook campagnes van de afzonderlijke P&G-merken Gillette, Head & Shoulders en Always gelinkt aan Rio.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken