Nationale Postcode Loterij doneert miljoen euro aan Ronald McDonald Huis
- Sponsoring
- 23 feb 2023 @ 07:48
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 feb 2023 @ 07:48
- Michiel van Zaane
Het Ronald McDonald Kinderfonds heeft een cheque met een eenmalige bijdrage van 1 miljoen euro van de Nationale Postcode Loterij gekregen. Het bedrag wordt gebruikt voor de nieuwbouw van Ronald McDonald Huis Utrecht en voor de renovatie van Ronald McDonald Huis Emma Amsterdam.
Het Ronald McDonald Kinderfonds brengt al meer dan 35 jaar zieke kinderen en hun familie dicht bij elkaar. Het Kinderfonds ontvangt geen subsidie en is volledig afhankelijk van vrijwilligers, donateurs en sponsors. Met de bijdrage van de Nationale Postcode Loterij kunnen Huis Utrecht en Huis Emma Amsterdam toekomstbestendig gemaakt worden.
In Utrecht komt een nieuw Ronald McDonald Huis met 50 kamers (nu zijn er in Huis Utrecht 37 kamers). Het eerste Ronald McDonald Huis in Nederland, Huis Emma Amsterdam, is aan een grondige renovatie toe. Dit Huis wordt ook geheel verduurzaamd. Renate Westerlaken-Loos, directeur Kinderfonds: ‘Wij zijn enorm blij met deze prachtige bijdrage van de Postcode Loterij. Dit betekent een waardevolle investering in de nieuwbouw van Huis Utrecht en de renovatie van Huis Emma Amsterdam. Zo zorgen we ervoor dat ook in de nabije toekomst ouders, broertjes en zusjes van de kinderen, opgenomen in de nabijgelegen ziekenhuizen, een plek dicht bij elkaar vinden.’
Jan Versteegh, ambassadeur van het Ronald McDonald Kinderfonds, mocht de cheque met de eenmalige bijdrage tijdens het programma Koffietijd op 22 februaru overhandigen aan directeur Westerlaken-Loos. Jan Versteegh: ‘Fantastisch dat de Nationale Postcode Loterij zo het verschil kan maken voor families met een ziek kind.’
Jonne Arnoldussen, managing director Nationale Postcode Loterij: ‘Dankzij de deelnemers kunnen we deze mooie bijdrage aan het Ronald McDonald Kinderfonds doen. De Postcode Loterij financiert goede doelen die werken aan een rechtvaardige, gezonde en groene wereld waarin we niemand uit het oog verliezen. Wanneer families getroffen worden door ziekte of zorg, is het belangrijk dat ze bij elkaar kunnen blijven en elkaar kunnen steunen. Wij zijn blij dat we hieraan mogen bijdragen met de eenmalige bijdrage van 1 miljoen euro.’
Foto: Wendy van Bree Fotografie.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
- KPN en NSJ: driejarig partnership02-05-2024
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing