Muziekfestival DGTL vergroot focus op inclusiviteit met ABN Amro

Muziekfestival DGTL vergroot focus op inclusiviteit met ABN Amro
  • Sponsoring
  • 16 mrt 2023 @ 10:17
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Elektronisch muziekfestival DGTL, 7 tot en met 9 april op de NDSM-werf in Amsterdam, wil de maatschappelijke betrokkenheid komende jaren verdiepen t via onder meer een nieuwe samenwerking met ABN Amro die tot 2025 loopt.

DGTL en ABN Amro werken al sinds 2018 samen. Beide organisaties delen de visie dat inclusiviteit en diversiteit belangrijke drijfveren zijn voor sociale en economische vooruitgang. Door middel van een reeks activaties op en rondom het festival wordt vanaf dit jaar de focus gelegd op gelijke kansen en het creëren van sociaal veilige en verwelkomende dansvloeren voor iedereen.

Een van de DGTL stages, in de kenmerkende NDSM-kraan, wordt gehost door ABN Amro en de Amsterdamse stichting Heesterveld Creative Community. In de kraan zullen 12 artiesten - zowel opkomend talent als gevestigde namen - de DGTL-bezoekers in een intieme setting kennis laten maken met hun muzikale talent.

Ook wordt het innovatieve kunstproject Data Gate van Ouchhh Studio op het festivalterrein geplaatst. Deze metershoge LED-kubus naar design van Eylul Duranagac en Ferdi Alici stelt de overkoepelende nieuwsgierigheid van de mens centraal. Deze kubus wordt voor DGTL met additionele, door ABN Amro gegenereerde, data gevoed. Hiermee komen op de 360 LED-schermen, waaruit het 15 ton wegende kunstwerk bestaat, data en inzichten over diversiteit en inclusie in beeld en geluid tot leven.

Daarnaast wordt er door Pastrami Film Company, onder regie van Dominique Gimberg, een driedelige (short) documentaireserie gecreëerd. Met oog op de toekomst laat deze serie zien hoe (opkomende) artiesten, kunstenaars en experts op het gebied van ethiek inzichten delen en hun verhaal vertellen over inclusiviteit en diversiteit.

‘Kunst brengt mensen bij elkaar. In musea, op straat en op festivals zoals DGTL. We zijn trots op deze samenwerking en streven er naar om hiermee een zo breed mogelijk palet aan mensen mee te krijgen in onze ambities’, aldus Sander Bestevaar, Hoofd Partnerships, Events & Foundations ABN Amro.

DGTL gelooft er in dat de samenwerking zal helpen om echt impact te maken op de lange termijn. ‘Dit lange termijn partnership met ABN Amro biedt een kans om te laten zien wat oprechte inzet voor diversiteit en inclusiviteit kan opleveren’, aldus Director Brand Partnerships Development Brian van Vuure.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken