Foodafdeling Hema krijgt ‘smakelijke’ nieuwe identiteit

Foodafdeling Hema krijgt ‘smakelijke’ nieuwe identiteit
  • Bureaus
  • 18 apr 2024 @ 08:02
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De foodafdeling van de Hema krijgt een nieuwe visuele identiteit. Met de make-over wil Hema hun producten meer laten opvallen en een bredere, jongere doelgroep aanspreken.

De nieuwe uitstraling is gecreëerd door Hema samen met productiebedrijf Scrambled. Doel van de transformatie is om de take-away producten van Hema te laten opvallen en een breder publiek aan te spreken, terwijl het ‘authentieke Hema-gevoel' behouden blijft.

Bart Kleijzen, Brand Strategist bij Hema: ‘We zijn op een missie om onze take-away een serieuze upgrade te geven, door een van onze meest iconische producten in de spotlight te zetten, zoals onze geliefde 'rookworst' en hotdog. Ons doel is om ze op een meer iconische manier onder de aandacht te brengen en een jongere doelgroep aan te spreken. De leuke samenwerking met Scrambled heeft ons geholpen de juiste look & feel vast te leggen, en onze moderne esthetiek sluit nu naadloos aan bij zowel de merkidentiteit als het aantrekken van een bredere doelgroep.’

Inês Bernardo, creatief directeur bij Scrambled: ‘Hema is natuurlijk op en top Nederlands! Het was bij het creëren van deze nieuwe frisse visuele identiteit voor ons cruciaal om de essentie van Hema vast te leggen en trouw te blijven aan de doelgroep. Als Portugese vond ik het heel leuk en bijzonder om de charme van Hema te ontdekken!’

De samenwerking heeft geleid tot een uitgesproken stijl waarbij de nieuwe look en feel de take-away producten van Hema als individuele helden presenteert. ‘De kracht van het concept, het ontwerp en de fotografie trekt niet alleen de aandacht, maar straalt ook trots en kwaliteit uit. We willen de heerlijke producten in de schijnwerpers zetten en ze de aandacht geven die ze verdienen.’

De nieuwe visuele richtlijnen voor de foodafdeling van Hema worden momenteel geïmplementeerd in alle winkels.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken