Foodafdeling Hema krijgt ‘smakelijke’ nieuwe identiteit
- Bureaus
- 18 apr 2024 @ 08:02
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 18 apr 2024 @ 08:02
- Michiel van Zaane
De foodafdeling van de Hema krijgt een nieuwe visuele identiteit. Met de make-over wil Hema hun producten meer laten opvallen en een bredere, jongere doelgroep aanspreken.
De nieuwe uitstraling is gecreëerd door Hema samen met productiebedrijf Scrambled. Doel van de transformatie is om de take-away producten van Hema te laten opvallen en een breder publiek aan te spreken, terwijl het ‘authentieke Hema-gevoel' behouden blijft.
Bart Kleijzen, Brand Strategist bij Hema: ‘We zijn op een missie om onze take-away een serieuze upgrade te geven, door een van onze meest iconische producten in de spotlight te zetten, zoals onze geliefde 'rookworst' en hotdog. Ons doel is om ze op een meer iconische manier onder de aandacht te brengen en een jongere doelgroep aan te spreken. De leuke samenwerking met Scrambled heeft ons geholpen de juiste look & feel vast te leggen, en onze moderne esthetiek sluit nu naadloos aan bij zowel de merkidentiteit als het aantrekken van een bredere doelgroep.’
Inês Bernardo, creatief directeur bij Scrambled: ‘Hema is natuurlijk op en top Nederlands! Het was bij het creëren van deze nieuwe frisse visuele identiteit voor ons cruciaal om de essentie van Hema vast te leggen en trouw te blijven aan de doelgroep. Als Portugese vond ik het heel leuk en bijzonder om de charme van Hema te ontdekken!’
De samenwerking heeft geleid tot een uitgesproken stijl waarbij de nieuwe look en feel de take-away producten van Hema als individuele helden presenteert. ‘De kracht van het concept, het ontwerp en de fotografie trekt niet alleen de aandacht, maar straalt ook trots en kwaliteit uit. We willen de heerlijke producten in de schijnwerpers zetten en ze de aandacht geven die ze verdienen.’
De nieuwe visuele richtlijnen voor de foodafdeling van Hema worden momenteel geïmplementeerd in alle winkels.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
Laatste Nieuws
- Fairtrade Original zet focus op... 30-04-2024
- Holland Festival gaat voor... 29-04-2024
- Vredestein lanceert 'beestachtige'... 29-04-2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag... 28-04-2024
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing