Nieuwe campagne 15-jarige Primark

Nieuwe campagne 15-jarige Primark
  • Media
  • 25 apr 2024 @ 14:48
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Primark bestaat 15 jaar in Nederland. Voor de daarop geënte campagne werken twee sterke mediamerken, VROUW (Mediahuis Nederland) en Linda (Talpa Network), samen om het bereik in de vrouwelijke doelgroep te vergroten.

Door de complementaire doelgroepen van beide merken te verenigen wordt volgens de organisaties ‘de impact van de campagne versterkt.’ Primark wil met de campagne vrouwen op een voetstuk plaatsen en doet dit door een samenwerking aan te gaan met twee mediamerken met hetzelfde doel: samen verhalen maken.

Als kick-off van de campagne organiseerde Primark in Rotterdam een jubileumevent waar 15 vrouwen een make-over kregen onder leiding van stylist Maik de Boer. Hierbij stond de nieuwe Primark-collectie centraal die de diversiteit van vrouwen benadrukt. De vrouwen, van wie een voor- en na foto werd gemaakt, en hun persoonlijke verhalen dienden als basis voor de campagne.

Een aantal van de vrouwen werd uitgebreid geïnterviewd door VROUW en Linda. In deze (online en print) artikelen staan hun inspirerende verhalen centraal en vertellen ze wat de make-over voor hen heeft betekent.

Christine Braun, Corporate Communications Manager Primark over de samenwerking: ‘Bij Primark vinden we het belangrijk om vrouwen in al haar fases te ondersteunen en haar mooi te laten voelen. Dit wilden we graag onderstrepen tijdens ons 15-jarige bestaan in Nederland. Bij dit evenement en de campagne kwam alles samen. Blije gezichten, waardevolle gesprekken, empowerment en heel veel lol. Wij konden echt een stapje verder gaan – iets betekenen – door deze speciale avond voor 15 prachtige vrouwen te organiseren, samen met partners die ons begrijpen. Dit was in alle opzichten geslaagd.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken