Dopper lanceert digital product passport

Dopper lanceert digital product passport
  • Design
  • 16 apr 2024 @ 11:41
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In het DPP wordt uitgebreid gedocumenteerd welke reis een product aflegt, van productie tot levering tot het einde van de levensduur.

Het DPP helpt volgens Dopper ‘consumenten om doordachte keuzes te maken over hun aankopen.’ De introductie van het DPP is een belangrijke mijlpaal voor Dopper waarmee het naar eigen zeggen de duurzaamheidslat steeds hoger legt.

‘Bij Dopper zijn we er vanaf dag één van overtuigd dat we positieve veranderingen teweeg kunnen brengen door transparantie,’ zegt Virginia Yanquilevich, CEO van Dopper. ‘Wij zijn er om verschil te maken in een wereld die wordt overspoeld door greenwashing en halfslachtige pogingen tot duurzaamheid. Met de lancering van ons Digital Product Passport nemen we nóg meer verantwoordelijkheid voor de producten die we maken. Door consumenten uit te nodigen om het paspoort van hun product te bekijken, hopen we ze te inspireren om belangrijke stappen te zetten richting duurzame consumptie.’

Het Digital Product Passport (DPP) van de EU is een verplicht elektronisch document over de levenscyclus van het product en valt onder de Europese Green Deal-wetgeving.

Het maakt deel uit van de verordening inzake ecologisch ontwerp voor duurzame producten en is één van de belangrijkste acties in het actieplan voor de circulaire economie (CEAP). Textiel, industriële batterijen en consumenten elektronica zijn de eerste branches die gereguleerd worden. In 2030 moeten alle producten op de EU-markt, behalve voedsel, voer en medicinale producten, een DPP hebben.

Sportzomer met speciale uitgaven Dopper fles

In aanloop naar de sportzomer van 2024 lanceert Dopper bovendien de Limited Edition Dopper Steel-collectie. In een wereld waarin Goud, Zilver en Brons worden toegekend aan de meest uitzonderlijke prestaties, is deze collectie een eerbetoon aan de kampioenen die de strijd aan gaan tegen verpakt water.

De collectie bestaat uit vijf flessen in de kleuren Goud, Zilver en Brons, en zijn gemaakt van 90% recycled steel.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken