Longlist Gouden Zaag 2014 voor creatief talent bekend - uitreiking 3 juli in Amsterdam

  • Algemeen
  • 27 jun 2014 @ 09:21
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Awards

De zes nominaties voor de Gouden Zaag 2014 zijn zojuist bekendgemaakt. Geadviseerd door het Jonge Honden-bestuur en de redactie van MarketingTribune zal jurylid Peter van Woensel Kooy met juryvoorzitter Lode Schaeffer (tevens voorzitter ADCN, baas bureau Indie) op donderdagavond 3 juli deze prijs voor jong creatief talent bekendmaken. De prijs gaat jaarlijks naar één aanstormend team uit het marketingcommunicatievak dat het hardst aan de stoelpoten van de 'zittende generatie' zaagt. De Zaag 2014 wordt uitgereikt tijdens de After Cannes Party voor genodigden in Amsterdam. Hier de 6 kanshebbende teams van dit jaar.

Deze onder aanstormende creatieven zeer gewilde prijs wordt voor de negende keer uitgereikt. Eerdere winnaars van de Gouden Zaag hebben namelijk intussen veel bereikt en bureaudirecteuren letten altijd goed op welk talent de longlist haalt. Tijdens een dakterrasfeest te Cannes van MarketingTribune en Czar in 2005 bedachten Schaeffer en Kooy dat jonge ambitieuze creatieven geholpen konden worden met een eigen prijs. Ze noemden deze de Gouden Zaag en bekroonden sindsdien Pascal Rotteveel & Niels Straatsma, Gijs Sluijters & Joris Tol, Thijs Bierstekers & Karian Weijers, Stella Geurtsen & Kris Spapé, Yona Hummels & Stef Jongenelen, Habbekrats (Victor Ponten & Jim Aasgier), Thomas Overweg, Elwin Bes & Emilio de Haan, Pol Hoenderboom en vorig jaar Bryan Wolff & Daniël Sumarna van Achtung!.

Hoe werkt de jury?
Procedure: het Jonge Honden-bestuur maakt de longlist, Schaefer selecteert de shortlist en interviewt deze teams, waarna hij met Kooy namens de redactie van MarketingTribune de winnaar kiest.  In de papieren MT12 staat uitgebreid werk van de genomineerde teams, dat u ook kunt bekijken via onderstaande links.

Aanmelden voor feestelijke uitreiking
De feestelijke uitreiking vindt dit jaar voor het eerst plaats in samenwerking met studio De Keuken, tijdens de After Cannes Party in Amsterdam op donderdagavond tussen 17 en 21 uur. Belangstellenden zijn alleen welkom na een korte gemotiveerde aanmelding via feest@studiodekeuken.nl . De organisatie behoudt het recht voor bij te grote drukte de toegang te beperken. Tijdens de uitreiking is er een borrel en zullen top-dj's Robin Schlösser en Wannabeastar voor muziek zorgen, Studio De Keuken is de gastheer van het besloten event. Maar wie maken er kans? Dat zijn deze zes teams...

De zes nominaties voor de Gouden Zaag 2014 + deeplinks naar portfolio
******************************************************************************************

Team 1: Bas van de Poel & Daan van Dam
Agency: Anomaly / Wonderyears
Link portfolio team 1: www.wonderyears.nl

Uit het juryrapport: ‘Je kunt hun werk goede ideeën noemen, echter het zijn meer spannende plannen. Bijvoorbeeld de Brain Bricks uit hun portfolio voor Lego en de aanpak van de Unfortunately small gallery.’

Team 2: Sharif Abdel Mawla & Michael Middelkoop
Bureau: Happiness Brussels
Link portfolio team 2: www.michaelensharif.com
















Uit het juryrapport: ‘De Centraal Beheer case van Anouk door dit team is een mooi visitekaartje, maar ook ideeën als Instead of a Lion laten een frisse kijk zien.’


Team 3: Stefan Apswoude & Willem Droog
Link portfolio team 3: www.stefanandwillem.com

Uit het juryrapport: ‘Memorabele ideeën als #ihateschool en Sorry Hollywood voor Nissan.’

Team 4: Bart Roggeveen & Robbin de Waij
Link portfolio team 4: http://robbindewaij.nl/


Uit het juryrapport: ‘Simpele ideeën, waarbij de Photoshop tutorials van het WNF het opvallendst zijn.’

Team 5: Nick Philipse & Pieter Schouten
Bureau: nickenpieter.nl
Link portfolio team 5: www.nickenpieter.nl



Uit het juryrapport: ‘Veel praktische creativiteit, met als uitschieter het Collecteren 2.0 idee. Ook de Troetels zijn mooi neergezet.’

Team 6:Geert Eichhorn & Rhys Davelaar
Bureau: MediaMonks for DigitasLBi
Link portfolio: http://cargocollective.com/bits_of_us/



Uit het juryrapport: ‘Hun eerste campagne start met: Incredible thinking starts here. En zo is het!’

Aanwezig zijn bij de uitreiking op 3 juli? Meld je aan op: feest@studiodekeuken.nl



MarketingTribune dankt voor de uitreiking Gouden zaag 2014: Studio De Keuken, bureau Indie, bestuur Jonge Honden, Wannabeastar en Lode Schaeffer.

Info over de uitreiking vorig jaar


 





Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken