Ode homo-emancipatie kost Suitsupply duizenden volgers
- Algemeen
- 23 feb 2018 @ 15:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 feb 2018 @ 15:12
- Sjaak Hoogkamer
De nieuwe campagne van Suitsupply heeft wederom weer veel stof doen opwaaien. Duizenden volgers van het pakkenmerk ontvolgden inmiddels het merk op Instagram.
Suitsupply is altijd wel in voor een stevige rel. Of het nou om ontblote borsten, erotisch getinte fotografie van mannenlijven of - zoals in dit geval - vrijende mannen gaat. De campagne is te zien in bijna 100 winkels in 22 landen. Oprichter en ceo van het merk Fokke de Jong zegt over de beelden: ‘De aantrekkingskracht tussen mensen is een belangrijk onderdeel van modereclame. Een campagne met de aantrekkingskracht tussen mannen was allang en bijzonder relevant voor ons merk. Ja, we hebben uiteraard rekening gehouden met de impact. Er is altijd een potentieel voor negatieve reacties, vooral in landen waar sprake is van een taboe op dit soort fenomenen. Het feit dat er een debat over ontstaat, maakt het relevant.’
In NRC zegt De Jong op de vraag of het bedrijf pakken probeert te verkopen over de rug van homo-emancipatie: ‘Onzin, als je iets maatschappelijk aanstipt in reclame, betekent dat nog niet dat je er misbruik van maakt.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events