[NMD 2018] Interview Joep Langen van Koeckebackers
- Algemeen
- 24 apr 2018 @ 09:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementMaatschappij
- 24 apr 2018 @ 09:00
- Nanny Kuilboer
In aanloop naar Nima Marketing Day op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht - een coproductie met BBP Media - stelt MarketingTribune alvast een aantal sprekers aan u voor. ‘Ontzettende koeckebacker’ en man met een missie Joep Langen van Koeckebackers bijt het spits af.
Ontzettende koeckebacker?
Ik was mijn carrière als consultant in de energiesector helemaal beu en besloot het roer om te gooien. Van organisatiepsycholoog tot ontzettende koeckebacker dus bij Koeckebackers, dat ik samen met Marien Meurs oprichtte. Koeckebackers is een koeckmerk dat op commerciële wijze kansen creëert door het bakken van koeck zonder troep. Puur, zonder kunstmatige toevoegingen. Onversneden dus. En heel erg vers. Hoe lekker ook, die koecken zijn eigenlijk een smoesje, want bij Koeckebackers draait het vooral om de medewerkers. Onze talenten. Dat zijn jonge mensen die vaak al een tijd in de bijstand zitten, maar graag weer aan de slag willen. Gedurende negen maanden gaan ze op zoek naar hun talenten en valkuilen in het Volg je hart-programma. Door workshops, reflectiebijeenkomsten en coachingsgesprekken leren medewerkers vooral zichzelf te zijn.
Voel je je eigenlijk wel marketeer en gelden bij jullie de ‘gewone’ marketingregels?
Nee ik voel mezelf geen marketeer en heb ook geen idee van de ‘marketingregels’.
Waarom ga je op Nima Marketing Day presenteren?
Ons bedrijf gaat over meer dan alleen koeck. Uiteindelijk leveren we een bijdrage aan gelijke kansen voor iedereen. Op een podium hoop ik toehoorders te inspireren door ze te laten zien dat betekenisvol ondernemen niet alleen is weggelegd voor mensen buiten commerciële organisaties. Iedereen kan het verschil maken!
Wat is je bijgebleven van een congres of event dat je onlangs zelf bezocht hebt?
Bedrijven die actief zijn in de championsleague van hun werkveld willen eigenlijk best wel sociaal maatschappelijke impact realiseren, maar weten vaak niet hoe. Dat was weer een bevestiging van dat waar wij mee bezig zijn, want juist hiervoor heeft Koeckebackers de Impact Academie ontwikkelt. Naast het bakken van koeck delen wij onze kennis en kunde voor het opzetten van sociale impact-programma’s. Dat kan praktisch binnen elk bedrijf, binnen elke branche.
Wat is jouw grote fascinatie binnen marketing en wat vind je totaal overtrokken?
Groeien zonder een euro uit te geven aan reclame, zoals bijvoorbeeld Tony’s, is voor ons een inspirerende aanvliegroute.
Binnen food moet ik altijd een beetje grinniken om de trend van ambachtelijk & puur. Alsof mensen niet in de gaten hebben dat ze bedonderd worden in 80 procent van de gevallen.
Wil je verder nog iets kwijt?
Mocht je een Koeckebackers-fan zijn of worden: de kans is groot dat je later dit jaar de mogelijkheid krijgt om te investeren in Koeckebackers middels onze eerste crowdfunding. We willen verder groeien en overwegen een grote crowdfunding als serieuze optie. Houd ons in de gaten!
WAT Nima Marketing Day 2018
WANNEER donderdag 21 juni
WAAR DeFabrique, Utrecht
INFO nimamarketingday.nl
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 7 vragen aan Jojanneke Meewis van ASML over employer branding:...
- DOSSIER DATABASED MARKETING Marketeers op stelling
- “Do Tell" winnaar PIM Marketingliteratuurprijs 2024
- [column] Cringe of cool?
- ACM start waarschuwingscampagne tegen betaalde opzegdiensten
- Gluren door het sleutelgat naar nieuw festival
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events