Bedrijfsleven krijgt consument op dienblad aangereikt

Bedrijfsleven krijgt consument op dienblad aangereikt
  • B2b
  • 19 mei 2015 @ 09:15
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkBig dataMarketingLead based

Met één druk op de knop klantdata valideren en vervolgens verrijken met meer dan duizend socio-demografische kenmerken. Dat is het voordeel voor het bedrijfsleven van de samenwerking tussen datapartijen CDDN en 4orange. Organisaties krijgen toegang tot een online datahub waar ook andere datapartners bij betrokken zijn. Bedrijven krijgen hierdoor verregaande inzichten in de Nederlandse consument, efficiëntere marketingcampagnes en zodoende beter grip op (Big) Data.

Martijn de Boer, CEO van CDDN, legt uit: ‘Wij bieden met de Consumenten Basis Administratie de mogelijkheid om de NAWTE-gegevens (naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres) van alle Nederlanders boven de 18 jaar te valideren. Zo zorgen we ervoor dat bedrijven hun klanten kunnen blijven bereiken.’ Marielle van der Zwan, commercieel directeur bij 4orange, vult aan: ‘Wij maken het vervolgens mogelijk om deze klantdata te verrijken met waardevolle consumenten inzichten. Dit varieert van gezinssamenstelling, mediagebruik en internetgedrag tot het antwoord op een specifieke vraag of iemand een hond of een kat bezit. Door deze twee diensten op één plek aan te bieden zorgen we samen voor een zogenaamde one-stop datahub. Dat is een plek waar een verzameling van gegevens afkomstig uit meerdere bronnen bijeengebracht worden voor verspreiding en deling.’ Zo meldt het persbericht.

Klantdata belangrijkste onderdeel Big Data
Klantdata wordt door het merendeel van de bedrijven als de belangrijkste type data gekenmerkt. Uit een onderzoek van KPMG van vorig jaar blijkt dat bedrijven Big Data vooral gebruiken om de klantservice te verbeteren en inzicht te krijgen in de klantbehoefte. Martijn de Boer beaamt dit: ‘Vrij vertaald draait het om twee zaken: ken je klant en zorg dat je hem of haar bereikt. Voor het eerste zorgt 4orange, voor het tweede CDDN. Vanaf vandaag zijn beide typen data binnen één data ecosysteem beschikbaar gemaakt.’

Achtergrond
CDDN werkt met klanten in uiteenlopende bedrijfstakken, zoals financiële dienstverlening, retail en postorder, telecom, utiliteit, media, verzekeringen, automotive, vrijetijdsbesteding, e-commerce, productie, vastgoed en overheid.
4orange is gespecialiseerd in het bijeenbrengen van diverse soorten data, de vertaling van data naar informatie, campagne management en marketing
infrastructuur.



Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken