Martien Korting van Gripp: 'Ondernemers in de creatieve sector hebben vaak te veel ambities en te weinig tijd'

Martien Korting van Gripp: 'Ondernemers in de creatieve sector hebben vaak te veel ambities en te weinig tijd'
  • B2b
  • 25 apr 2024 @ 07:30
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketing

Tijdens Nima Marketing Day 2024 op 13 juni zal Martien Korting van softwarebedrijf Gripp een sessie verzorgen over efficiënt werken in de creatieve sector. In dit interview vertelt hij wat hem motiveert om te spreken, wat hij waardevol vindt aan NMD en wat bezoekers van zijn sessie kunnen verwachten.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Bij Gripp geloven we dat tijd kostbaar is. Ondernemers hebben vaak te veel ambities en te weinig tijd. Gripp helpt hen om inzichtelijker en daardoor efficiënter te werken, met als resultaat meer tijd om hun ambities waar te maken. Daar draag ik graag aan bij

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
De diversiteit aan bezoekers is erg waardevol. Doordat alle facetten van het marketingvak vanuit de praktijk worden belicht, is er voor elk wat wils. Je kunt er dus zowel op professioneel als persoonlijk vlak veel leren.

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Een nieuwe blik op efficiënt werken en de durf die kritische vraag te stellen ‘Kunnen wij dat ook?’ En waar zit dat dan in? Natuurlijk ook gewoon meer kennis over bedrijfssoftware in het algemeen. Uiteindelijk is het aan de ondernemers zelf om te bepalen wat ze van mijn sessie meenemen naar huis of, nog beter gezegd, naar hun bureau.

In welke sector ben je actief en wat vind je daar leuk aan?
Gripp wordt veel gebruikt binnen de creatieve sector van de zakelijke dienstverlening, denk aan marketingbureaus, contentbureaus en reclamebureaus. Deze bedrijven zijn ambitieus en streven naar snelle groei. Dat maakt de dynamiek in deze branches erg leuk. Je komt bovendien in contact met interessante bedrijven, wat de gesprekken met klanten en prospects extra boeiend maakt.

Wat is je persoonlijke drijfveer?
Gripp is een product met ongekend veel mogelijkheden, gecombineerd met een afwisselende doelgroep. Dit maakt elk gesprek uniek en uitdagend, waarbij ik ook op het persoonlijk vlak word uitgedaagd om de business en processen van de klant te begrijpen.

Kun je een tipje van de sluier lichten met betrekking tot je presentatie?
Mijn presentatie staat in het teken van maximale efficiëntie door ‘grip’ te krijgen op je bureau. We bespreken hoe je je doelen en ambities kunt behalen met de juiste inzichten en rapportages, allemaal vanuit één geïntegreerd systeem. Ben jij klaar om je bureau te optimaliseren?


De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 13 juni 2024 in DeFabrique in Utrecht. Tijdens dit festival van marketing geven maar liefst 70 marketingcollega’s inspirerende en interactieve presentaties verdeeld over tien zalen. We starten en eindigen de dag met smaakmakende plenaire sessies. Bovendien maken we de winnaars van de Nima Marketingprijzen bekend. Check nimamarketingday.nl voor updates van het programma of - beter nog - scoor meteen een ticket voordat je achter het net vist!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken