Onlinebank Knab haalt doelstellingen na valse start

Onlinebank Knab haalt doelstellingen na valse start
  • B2b
  • 4 jun 2015 @ 13:51
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Zakelijk

Na een valse start in 2013 (de bank werd in 2012 opgericht) is 2014 het jaar waarin voor het eerst door onlinebank Knab de gestelde doelen werden behaald. Zo stroomden in 2014 ruim 40 duizend nieuwe klanten in en steeg het toevertrouwd vermogen naar net boven 1 miljard euro. Deze groei wordt mede verklaard doordat de gemiddelde particuliere klant bij Knab 145 euro per jaar bespaart op zijn bankzaken. Bij gemiddelde zakelijke klant bespaart 800 euro per jaar.

De valse start refereert aan de beginperiode toen het aantal klanten wat achterbleef. Een vast maandbedrag voor al je bankzaken was nog niet eerder gedaan in Nederland. Zo meldt het persbericht. Nu blijkt dat de gemiddelde klant van Knab op deze manier goedkoper uit is dan bij zijn reguliere bank en ook meer rente krijgt op zijn betaalrekening dan gemiddeld, namelijk 0,5 procent.

NPS
De Net Promotor Score is inmiddels omhoog gegaan, namelijk 26 bij particuliere klanten en 32 bij zakelijke klanten. De gemiddelde score bij grootbanken is -20. Verder is opvallend dat 74 procent van de klanten tot het mannelijk geslacht wordt gerekend. In onderstaande infographic zijn de resultaten van de online bank samengevat.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken