Bertelsmann Group neemt belang in trnd

Bertelsmann Group neemt belang in trnd
  • B2b
  • 21 jan 2016 @ 14:39
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkMarketing

Uitgeverij Gruner + Jahr, onderdeel van de Bertelsmann Group, neemt een meerderheidsbelang in trnd. Het aandeel in trnd neemt toe van 50 naar 75 procent. De uitgeverij intensiveert de samenwerking met trnd, strategisch partner in merkontwikkeling en Europees marktleider op het gebied van collaborative marketing. Deze ontwikkeling in de samenwerking met G + J stelt trnd in staat om zich intensiever bezig te houden met de toekomst van marketing en verder te investeren in Europese groei.

De oprichters van trnd blijven met 25 procent van de aandelen deel uitmaken van het management. Alle Europese kantoren en bestaande teams blijven onafhankelijk opereren. Zo zal ook het trnd team in Amsterdam blijven werken voor de Nederlandse en Belgische markt.

Ambassadeur programma’s
Trnd is opgericht in 2005, met als doel grote merken in staat te stellen om hun consumenten niet alleen als passieve kopers te benaderen maar hen juist te betrekken bij hun merk en met hen samen te werken. Tegenwoordig is trnd uitgegroeid tot een waardige strategische partner in merkontwikkeling. Het bureau zorgt, met het opzetten van grootschalige ambassadeur programma’s, voor de samenwerking tussen meer dan 5.5 miljoen consumenten in 19 Europese markten en merken als Procter & Gamble, Henkel, Nestlé, Philips, Samsung, SCA, L’Oréal, Beiersdorf en Unilever.

Reacties
Richard Timman, managing director trnd Benelux: ‘Wij zijn erg trots op de intensievere samenwerking met onze partner G + J. De komende jaren investeren we in groei en willen we onze positie in de markt verder uitbouwen.’ Arne Wolter, chief digital officer Gruner + Jahr:

‘Met de collaborative marketingcampagnes van trnd en hun software platform, zijn we in staat om marketeers aanvullende en zeer effectieve kanalen te bieden. Zelfs heel specifieke doelgroepen kunnen direct bereikt en geactiveerd worden als co-marketeers. We zijn erg blij om trnd te mogen steunen in hun werk om de marketingwereld te revolutioneren!’

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken