Game2Work: wapen in Adecco's strijd tegen jeugdwerkloosheid

Game2Work: wapen in Adecco's strijd tegen jeugdwerkloosheid
  • B2b
  • 29 apr 2016 @ 12:21
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • GamificationInnovatie

‘Game jezelf een weg naar werk’. Dat zou het motto kunnen zijn van het nieuwe wapen dat Adecco Group Nederland inzet in het kader van haar Way to Work campagne, bedoeld om met name jonge werkzoekenden een boost te geven. Het nieuwe wapen is een ‘serious game’, ontwikkeld door IamProgrez.

Iedereen kan de game online spelen via www.adecco.nl/waytowork of via de speciale Facebookpagina Way to Work Nederland.

Way to Work, gestart in 2013, is een internationale MVO campagne waarmee Adecco wereldwijd de strijd aanbindt tegen de hoge werkloosheid onder jongeren. Medewerkers van de HR-dienstverlener zetten zich belangeloos in om jonge werkzoekenden beter toe te rusten voor hun eerste stappen op de arbeidsmarkt. De game is in Nederland een vast onderdeel van de Way to Work campagne die bestaat uit Adecco Streetday, het CEO for One Month project en het Adecco Experience programma waar we jongeren de kans bieden relevante werkervaring op te doen binnen hun werkveld.

‘Game your way to a better cv’
In de Adecco Experience workshops is dit jaar voor het eerst een belangrijke plaats ingeruimd voor een game, ‘Game2Work’. Deze is op maat voor Adecco Group Nederland ontwikkeld door IamProgrez in Den Haag, specialist in het bedenken en ontwerpen van serious games in relatie tot werk. Game2Work focust op de zogeheten ‘21st century skills’, vaardigheden die in toenemende mate bepalend zijn voor de blijvende inzetbaarheid van jongeren. Aan vier hoofdcategorieën – analyse, creativiteit, organisatievermogen en communicatie – zijn kernvaardigheden gekoppeld waar werkgevers en recruiters tegenwoordig extra kritisch naar kijken bij de beoordeling van cv’s. De game geeft jongeren ‘spelenderwijs’ inzicht in deze ‘employability skills’. Zij kunnen daarmee direct hun cv optimaliseren. ‘Game your way to a better cv’, luidt de missie.

Mini-assessment in online game
Adecco is blij met het ‘assessment’ in gamevorm wat perfect aansluit op de belevingswereld van veel jongeren voor wie gamen tot de dagelijkse routines behoort. De funfactor gaat zéker helpen om de lol en motivatie erin te houden tijdens de uitdagende zoektocht naar een passende baan. Adecco roept alle jongeren die op zoek zijn naar werk op om kennis te maken met deze interactieve ‘cv-game’.

IamProgrez
IamProgrez is trots op de samenwerking met Adecco in het Way to Work initiatief. Dit jaar wordt Way to Work in Nederland ondersteund met het IamProgrez gameplatform. In de specifieke Way to Work game worden werkzoekende jongeren op een leuke, snelle en aansprekende manier uitgenodigd en uitgedaagd zich beter voor te bereiden op de arbeidsmarkt. Het IamProgrez platform biedt daarin een gamefied assessment waarin spelers direct feedback krijgen op basis van hun spel en gedrag om hun arbeidsmarktkansen te vergroten.

De samenwerking in dit initiatief past in de ambitie en eerdere initiatieven de werkeloosheid onder jongeren fundamenteel te verminderen. IamProgrez richt zich met verschillende games op de structurele  en continue verbetering van de aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt en is expert op het gebied van gamified assessments.

 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken