NCCA Awards voor ABN Amro, Centralpoint.nl en KPN/EarlyBridge

 NCCA Awards voor ABN Amro, Centralpoint.nl en KPN/EarlyBridge
  • B2b
  • 22 apr 2016 @ 09:37
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Customer JourneyAwards

Professionals in klantcontact en customer experience vielen gisterenavond in de prijzen, tijdens het CustomerFirst Gala in TivoliVredenburg, Utrecht. De organisatie van de Nationale Contact Center Awards reikte 3 gouden, 3 zilveren en 5 bronzen prijzen uit in 4 categorieën aan de genomineerde bedrijven.

De Gouden winnaars
ABN Amro won goud in de categorie Customer Strategy. De jury was onder de indruk van de klantcontactstrategie “Overal & Altijd” van de bank en noemde dit “een innovatief concept dat direct inspeelt op de behoefte van de klant en nog niet eerder op deze schaal werd toegepast in deze branche.” De resultaten, een “zeer hoge klant- en medewerkertevredenheid, een aanzienlijke conversieverhoging en een significante kostenreductie” waren volgens de jury doorslaggevend voor goud.

Nog meer goud was er voor Centralpoint.nl, een duidelijke winnaar in de categorie Technology. Voor de webshop ontwikkelde Centralpoint.nl een bijzondere chatfunctie met een human touch die de omzet spectaculair deed stijgen. De gouden Technology Award ging dan ook naar “een van de meest vergaande chat-oplossingen die de jury tot nu toe zag”.

KPN en EarlyBridge wonnen als samenwerkingsverband de gouden Partnership Award. De jury prees de “volledige transparantie” in de duurzame samenwerking die overtuigende resultaten opleverde. “1 + 1 = 3,” zo luidde het oordeel.

Zilveren Awards
De Gemeente Amsterdam nam een zilveren Customer Strategy Award in ontvangst. Het overheidsbedrijf vertaalde complexe producten en wetgeving zoveel mogelijk naar de belevingswereld van de burger.Telecom-aanbieder T-Mobile kreeg de zilveren Award voor hun agile/scrum werkwijze in de categorie Technology.

De jury beloonde waterbedrijf Vitens met een zilveren HRM Award. De organisatie realiseerde een grote omslag in het HR-beleid. De jury: “Vitens zet een grote stap met empowerment van medewerkers waarbij ook duurzame inzetbaarheid wordt nagestreefd.”

Veelbelovende cases
Philips ontving de bronzen Customer Strategy Award voor de consistente vertaling van feedback van eindklanten, retailers en servicepartijen naar een beter en makkelijker te onderhouden product.De nieuwe verhuisoplossing van Essent werd beloond met een bronzen Technology Award. De toepassing is nog maar kort in gebruik, maar nu al een veelbelovende verbetering van de klantenbinding.

Het samenwerkingsverband Xerox/Ziggo was na zorgvuldige weging van de criteria gelijkwaardig aan dat van Eneco/Arvato/Cendris. Beide partnerschappen kregen een bronzen Award van de jury. De cases maakten indruk, maar moeten hun beloftes nog waarmaken.

Cendris Customer Contact ontving brons in de categorie HRM. Met de 4DX-methode van Sean Covey had het bedrijf gekozen voor een nieuwe inrichting van de organisatie. De jury: “De impact op medewerkers en klanten blijkt positief. Verloop en verzuim daalden. Klanttevredenheid is gestegen.”

Samengevat, de winnaars van de NCCA Awards 2016

  • ABN AMRO, Gouden Customer Strategy Awards
  • Centralpoint.nl, Gouden Technology Awards
  • KPN en EarlyBridge, Gouden Partnership Award
  • Gemeente Amsterdam, Zilveren Customer Strategy Awards
  • T-Mobile, Zilveren Technology Award
  • Vitens, Zilveren HRM Award
  • Philips, Bronzen Customer Strategy Awards
  • Essent, Bronzen Technology Award
  • Xerox en Ziggo, Bronzen Partnership Award
  • Cendris, Bronzen HRM Award
  • Eneco & Arvato & Cendris, Bronzen Partnership Award

Opzet jurering
De beoordeling van de NCCA Awards gebeurt door een vakjury per categorie. De juryleden bestudeerden de ingezonden cases en brachten bezoeken op locatie. De resultaten van de jurering werden voorgelegd en gewogen door de hoofdjury.

Uitgebreide juryrapportage en een beschrijving van de winnende cases staan in de special over de NCCA Awards die de bezoekers van het CustomerFirst Gala na afloop meekregen. De special verschijnt eveneens bij CustomerFirst nummer 5, op 27 mei. Meer informatie is ook te vinden op de website www.ncca.nl.

Klantvriendelijkste bedrijf
Het CustomerFirst Gala bood ook een podium aan de uitreiking van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Telecombedrijf Simyo mag deze titel een jaar lang voeren, zo bleek uit de bekendmaking van onderzoeksbureau Samr.
De deelnemende contactcenters aan de Plantronics Team Trophy 2016 haalden samen € 33.829 op voor KWF Kankerbestrijding, het goede doel van dit jaar. Ook deze uitkomst werd vanavond bekendgemaakt tijdens het CustomerFirst Gala.
 

 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken